• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    Västeråsare skrev 2013-04-29 22:49:30 följande:
    Jag har bokat privat ultra ljud på fredag, dagarna går sååå sakta nu när det närmar sig. Är jättenervös och hoppas verkligen på att lill-fis mår bra.
    känner igen det där... vi har ju KUB på onsdag och det känns som en evighet dit!

Usch... jag har fått huvudvärken från helvetet. Med illamående som följd. Har inte migrän annars, men under samma veckor i grav förra gången var det likadant. Tyvärr den gången ökade det bara i styrka tills jag blev sängliggandes i ett mörkt rum i två dagar. Hoppas det inte blir samma nu! 
  • JaneD

Gjorde UL för KUB idag. Bästa möjliga resultat sa bm men det enda jag brydde mig om var den lilla krabaten på skärmen. Längtar nu som en tok till RUL men det känns ju som en evighet bort! 12+6 idag.

• ceke
    JaneD skrev 2013-04-30 20:06:39 följande:
    Gjorde UL för KUB idag. Bästa möjliga resultat sa bm men det enda jag brydde mig om var den lilla krabaten på skärmen. Längtar nu som en tok till RUL men det känns ju som en evighet bort! 12+6 idag.
    Härligt! Grattis Förstår att du längtar till RUL! Det är ju så härligt att se den lilla bara allt ser bra ut. Kan dock säga att jag tyckte KUB överträffade RUL då man vid KUB har möjlighet att se hela lilla underverket på en gång Vid RUL har de blivit för stora för det  
  • Ila
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Ila - 2 november (andra barnet)
    Caarin - 10 november
    Langtaefterdig- 12 november 
    Mindful - 13 november 
    Zanah - 13 november (tvillingar)
    Västeråsare- 14 november
    Strongwom3n - 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
    Vittoria- 27 November
  • Ila
    JaneD skrev 2013-04-30 20:06:39 följande:
    Grattis till bra sifror! Visst var det fantastiskt att få se den lilla? De är ju liksom helt färdiga bebisar nu, om än yttepyttesmå. Håller med om att det känns som att RUL ligger långt borta, vi gör vårt i mitten på juni. 
  • Solrosen 83

Igår var jag och tog blodprovet för KUB så nu är det äntligen snart dags för oss att få se vårt lilla pyre för första gången. Vill att dagarna ska gå fort nu fram till nästa fredag!

• Fiamedbarn

Usch, jag är trött, förkyld och hormondeppig. Första maj är helt fantastiskt men jag har inte gjort många knop. Inte hjälper det att lille L har varit vaken från fyra inatt. Ska bli skönt med helg snart

• Mindful
    Fiamedbarn skrev 2013-05-01 18:10:46 följande:
    Usch, jag är trött, förkyld och hormondeppig. Första maj är helt fantastiskt men jag har inte gjort många knop. Inte hjälper det att lille L har varit vaken från fyra inatt. Ska bli skönt med helg snart

Jobbigt, hoppas det blir bättre. Jag har också blivit jätteförkyld...igen :( Halsont, snorig och lite feber. Jag har boostat med fruksallad idag!! Har snöat in lite på frukt och kan äta mängder.

Någon som har koll på folsyra föressten, ska man äta det hela graviditeten eller bara de första tre månaderna?

Imorgon går jag in i vecka 13 och på fredag är det dags för kub, förväntasfull och nervös! 
  • Mindful
    Mindful skrev 2013-05-01 19:23:00 följande:
    IIa: Grattis, vad roligt och skönt att få se den lilla :)

Och Grattis JaneD!! Härligt att ni fått se era små!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013