• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83

Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också.

Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! Glad

• Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-03-12 06:09:06 följande:
    Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också. Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! 

Skönt att du ska till bm så tidigt.. jag har in i v6 på fredag och fick tid hos bm 3/4. Känns som så lång tudelning
  • SoMa72
    ceke skrev 2013-03-11 19:23:13 följande:
    jodå Stecket var en aaaaaningen starkare idag... två dygn senare än det första. Tycker det blir starkare alltför långsamt om jag jämför med mina två tidigare graviditeter (har en son född dec-11), så är försiktigt positiv denna gång... Har bestämt mig för att inte ta fler test förrän på fredag. Är det inte ett jättestarkt test då vete 17...

Har typ inga symptom alls, men det hade jag inte med sonen heller. Det enda jag känner emellanåt är en konstig känsla långt nere på vänster sida. Det oroar mig en aningens. Dels att testen så långsamt blir starkare och så denna känsla. Antar att jag målar fan på väggen för att inte bli alltför ledsen om det skiter sig på ena eller andra sättet!

Men.. jätteglad över att jag plussat och hoppas jättemycket! Så är glad för varje dag som går bra Innan sonen var det precis på g med titthålsop för att diagnostisera/utesluta endometrios, så är lycklig bara att jag ändå verkar va rätt fertil

Jag ringde bm idag och fick en tid om två veckor. Samma bm som tidigare. Sist så lovade hon mig mer el mindre att vi skulle få ett tidigt VUL denna gång... men... det går tydligen inte längre då de förra veckan fick stränga order från spec.mödravården samt gyn att de inte fick boka in några tidiga VUL bara för att patienten ville det. SUCK! Så.. nu letar jag efter privata gynekologer i vår stad alternativt får försöka ta ledigt en dag och åka till stockholm... 

Hur går det för er andra?  
    Bara det ökar så... Vilken dag är du på på fredag då? Jag har ju inte lika starkt som med dottern, men då hade jag fått både pergotime och ovitrellespruta. Däremot har jag den här gången fått plus tidigare än med mina mf (vilket absolut inte behöver betyda nåt, men man kan alltid hoppas).
    Tror det kommer gå bra och att du inte behöver oroa dig alls. 

Skönt att du fick samma BM som sist! Jag kommer att få en ny eftersom vi har flyttat sen förra grav. Hoppas du hittar ngn privat gyn, jag har bokat in ett vul privat 08 apr. Om det ser bra ut så ringer jag MVC efter det.    
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • ceke
    SoMa72 skrev 2013-03-12 07:50:35 följande:
    Bara det ökar så... Vilken dag är du på på fredag då? Jag har ju inte lika starkt som med dottern, men då hade jag fått både pergotime och ovitrellespruta. Däremot har jag den här gången fått plus tidigare än med mina mf (vilket absolut inte behöver betyda nåt, men man kan alltid hoppas).
    Tror det kommer gå bra och att du inte behöver oroa dig alls. 

Skönt att du fick samma BM som sist! Jag kommer att få en ny eftersom vi har flyttat sen förra grav. Hoppas du hittar ngn privat gyn, jag har bokat in ett vul privat 08 apr. Om det ser bra ut så ringer jag MVC efter det.    
    Härligt att du fått tid för VUL! och håller tummarna för att det går bra såklart Jag lyckades faktiskt få tag på den enda privata gynekolog som finns i staden idag och fick en tid 11 april... är då i v 8+4, så då SKA det ticka ett hjärta om det finns nåt... Hennes sekreterare frågade om jag inte ville komma i-2 veckor tidigare, men nej. Vill INTE utsätta mig för att det eventuellt är för tidigt för att se ett hjärta och återigen få vänta två veckor på nästa VUL bara för att då få se/höra att det inte växt nåt och redan vid förra tiden var ett missfall som kroppen inte uppfattat. Så v 8+4 känns alldeles perfekt! 950 spänn kommer det gå på, men det är det nog värt!

Jobbigt med ny bm om man trivdes med de förra, men har du flyttat är det ju inget att göra åt saken.. Hoppas din nya är bra och att du/ni trivs med henne! 
  • Emma92

Hej! Jag och min sambo ska ha vårat första barn den 15 november. 
    Jag plussade i tisdags ( 5/2) och vi är suuper glad! 

Jag är 20, fyller 21 i sommar och min sambo är 25 men fyller 26 snart. Bor i östersund.

Så kul att ha massa man kan skriva sina tankar och funderingar med.

Så spännande! :D 

• Mindful
    Solrosen 83 skrev 2013-03-12 06:09:06 följande:
    Jag ringde barnmorskan redan igår och fick en tid för ett första besök redan på tisdag nästa vecka. Känns väldigt tidigt då jag bara är i vecka 6 då och trodde jag skulle få vänta åtminstone ett par veckor till. Men känns skönt att få komma dit och prata lite och få veta lite mer vad som kommer hända framöver. Åker sen till Thailand 2 veckor på torsdagen så ska höra lite vad jag ska tänka på inför det också.

Symptom har jag gått om så känns inte som att jag tvivlar på om jag är gravid eller inte längre. Magen värker i princip konstant och minsta gupp eller häftig rörelse känns direkt. Har även mått lite smått illa till och från de senaste dagarna. Tröttheten har slagit till något grymt och skulle kunna sova jämt känns det som. Springer och kissar oftare och är törstig hela tiden.  Och just det ja brösten värker. Men man ska ju inte klaga. Har ju äntligen fått mitt plus! Glad
    Skönt att komma iväg tidigt och vad härligt med Thailand!!

Jag fick tid för informationsmöte i grupp 27/3 men inte tid för individuellt besök förrens 16/4... är inte det lite sent eller vad tycker ni? Jag har noll koll utan litar såklart på barnmorskan men tycker det känns långt fram.  
  • Mindful
    ceke skrev 2013-03-11 19:50:47 följande:
    Det kan du göra när du själv känner att du är redo Antingen nu på en gång eller avvakta lite. Det beror ju även kanske en aning på om ni tänkt er göra KUB eller inte, för då kan det va bra att få göra ett tidigt VUL för att datera graviditeten... om ert landsting gör sånt vill säga... Det har ju tydligen mitt precis slutat med

Ringde och bokade tid idag, fick tid för infoträff i grupp om två veckor och tid för indviduellt möte den 16/4 vilket jag tycker verkar sent... långt kvar ;)
  • Mindful
    ceke skrev 2013-03-12 17:34:46 följande:
    Härligt att du fått tid för VUL! och håller tummarna för att det går bra såklart Jag lyckades faktiskt få tag på den enda privata gynekolog som finns i staden idag och fick en tid 11 april... är då i v 8+4, så då SKA det ticka ett hjärta om det finns nåt... Hennes sekreterare frågade om jag inte ville komma i-2 veckor tidigare, men nej. Vill INTE utsätta mig för att det eventuellt är för tidigt för att se ett hjärta och återigen få vänta två veckor på nästa VUL bara för att då få se/höra att det inte växt nåt och redan vid förra tiden var ett missfall som kroppen inte uppfattat. Så v 8+4 känns alldeles perfekt! 950 spänn kommer det gå på, men det är det nog värt!

Jobbigt med ny bm om man trivdes med de förra, men har du flyttat är det ju inget att göra åt saken.. Hoppas din nya är bra och att du/ni trivs med henne! 

Vad bra att du fick tag på någon och att det känns rätt med den tiden du fått. Hoppas allt går jättebra :)
  • SoMa72
    ceke skrev 2013-03-12 17:34:46 följande:

Vad bra, då har du vul tre dagar efter mig, det kommer gå bra för oss ska du se! {#emotions_dlg.flower}

Äh, det blir nog bra med ny bm, jag har ju inte anmält mig än, men vad jag har hört så ska bm på det nya MVC vara jättebra allihopa, det känns tryggt  
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • Solrosen 83
    Mindful: Blev förvånad att jag fick tid så snart men väldigt skönt att slippa gå och vänta. Ska bli riktigt härligt med semester i Thailand nu snart. Lär ju bli sista semestern som jag och sambon gör själva på ett bra tag framöver så det ska bli härligt. Får bara hoppas att tröttheten och illamåendet inte blir värre så jag kan njuta av semestern och den goda thaimaten.
Svar på tråden Novemberbebisar 2013