• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • SandrasLycka

Hej hej! Jag hoppar in i denna lyckliga skara! :)

Efter ett års försök och ett missfall så ska vi nu ÄNTLIGEN få ett syskon till våran 6åring! Gick in i vecka 7 idag så BF är den 2November!

Grattis till er allihop o hoppas våra små stannar där dom är o växer sej starka! 

• ceke

Hej på er! Vilket härligt gäng det här verkar va Kul att "se" dig även här, greeneyes! SoMa: usch, känner verkligen med dig som gått igenom så många mf. Har ju haft ett själv och det va nog det värsta jag varit med om och fasar för att det ska hända igen. I morse va testet i a f liiite starkare för mig, så än så länge verkar det ok. Har ju eg inte BIM förrän måndag-tisdag så det är ju lååångt kvar till andra travestera o lite mindre oro... Dock väldigt glad för statusen Gravid

• Langtaefterdig

Hoppar in här. Plussade idag vecka 5 (4+1) och har samma bf som dig (strongwom3n) 14 november. Lyckan är maximal

• greeneyes
    SandrasLycka skrev 2013-03-09 09:55:00 följande:
    Hej hej! Jag hoppar in i denna lyckliga skara! :)

Efter ett års försök och ett missfall så ska vi nu ÄNTLIGEN få ett syskon till våran 6åring! Gick in i vecka 7 idag så BF är den 2November!

Grattis till er allihop o hoppas våra små stannar där dom är o växer sej starka! 
    Välkommen! Din story låter som min ungefär, vi har försökt sedan i början av sommaren och jag fick mf i höstas. Och jag har en 5 1/2-åring hemma Kul! (Ja, inte med missfallet och att ni försökt så länge så klart, men likheten.)
    ceke skrev 2013-03-09 13:31:02 följande:
    Hej på er! Vilket härligt gäng det här verkar va Kul att "se" dig även här, greeneyes! SoMa: usch, känner verkligen med dig som gått igenom så många mf. Har ju haft ett själv och det va nog det värsta jag varit med om och fasar för att det ska hända igen. I morse va testet i a f liiite starkare för mig, så än så länge verkar det ok. Har ju eg inte BIM förrän måndag-tisdag så det är ju lååångt kvar till andra travestera o lite mindre oro... Dock väldigt glad för statusen Gravid
    *vinkevink*
    Langtaefterdig skrev 2013-03-09 14:29:40 följande:
    Hoppar in här. Plussade idag vecka 5 (4+1) och har samma bf som dig (strongwom3n) 14 november. Lyckan är maximal
    Välkommen! Jag har också BF 14 november, vad kul!

• camilla88

hej, jag hoppar in här :)  jag en dotter född -11 och en till dotter född-12 vi förlora henne i magen samma dag hon föddes, Missfall i dec-12 och nu har vi plussa igen och är i v5 4+5 idag, hoppas lyckan är hos oss så orolig för missfall denna gång igen  

• pangis

Hej ! Grattis till alla som ska få november bebis,. Jag fick ett + nu i kväll. Blir mitt 8de barn. Hoppas de går bra för alla här. Bf 10 nov Glad

• greeneyes

Hur mår ni som har BF runt 14 november? 
    Jag har molvärk, lite ömma bröstvårtor och större bröst. Lite lätt halsbränna, extremt god aptit, fruktansvärt trött och förstoppad och har fått massa finnar... (Ja, jag bockar av typ allt på listan, gjorde det med dottern som är född 2007 också).

Denna gång har vi valt att inte berätta för någon så här tidigt. Hade ett tidigt mf i höstas och då hade vi berättat för alla, vilket jag upplevde som jobbigt. Men jag förstår inte hur man ska kunna hålla tyst så länge!! Min 5-åring har tjatat om syskon sååå länge, långtar så efter att få berätta för henne! 
    När tänker ni berätta för omgivningen?

• SoMa72

Sanslöst trött, lite molvärk och större bröst... Inget mer än så länge

• SoMa72

Jag tänker nog vänta bra länge, om det går så väntar jag med att berätta på bl. a jobbet tills efter mkp är gjort. Föräldrarna väntar jag oxå med, de var så oroliga förra grav med tanke på mf:en...

Svar på tråden Novemberbebisar 2013