• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83
    Miam skrev 2013-03-10 20:05:22 följande:

Vad roligt! Vi har samma BF. Grattis!
    Det samma! Glad
  • StrongWom3n

Va roligt att vi börjar bli några stycken.
    Grattis alla!!!

Jag har ännu inte supermånga symptom.

Förra graviditeten kändes det först i brösten.
    De blev stora, hårda och jätteömma!

Helammar ju nu och är bara öm i bröstvårtorna vid amning, men det går inte alls att jämföra med förra gången.

Har någon ringt till barnmorskan än?
    Det skulle vara kul att få en tid att räkna ner till..
    Men ännu har jag inte fått tummen ur..

• Langtaefterdig
    StrongWom3n skrev 2013-03-11 11:44:30 följande:
    Va roligt att vi börjar bli några stycken. Grattis alla!!! Jag har ännu inte supermånga symptom. Förra graviditeten kändes det först i brösten. De blev stora, hårda och jätteömma! Helammar ju nu och är bara öm i bröstvårtorna vid amning, men det går inte alls att jämföra med förra gången. Har någon ringt till barnmorskan än? Det skulle vara kul att få en tid att räkna ner till.. Men ännu har jag inte fått tummen ur..

Hej!! Jag ringde barnmorska idag (Mama Mia). Fick tid om 3 veckor (3/4). Känns toppen
  • SoMa72
    ceke skrev 2013-03-10 18:00:23 följande:

Känner igen det där med berättandet. I höstas var vi från början väldigt öppna med graviditeten och det blev jobbigt sen när vi fick ett Ma. Den här gången kommer vi avvakta åtminstone tills vi sett ett tickande hjärta på VUL. Var precis och hälsade på min bror och i vanliga fall skulle vi ha berättat, men nu kändes det inte helt rätt.. Blev liksom lite stukade efter Ma:t! Men den här gången SKA det bara gå bra och hoppas på art få berätta om nån månad Symptom har jag endast genom lite molvärk i magen och en aning bakiskänsla på morgnarna

Hur går det, gumman? Testat nåt mer och hur står det till på symptomfronten?
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • greeneyes

Välkomna alla nya, vad kul!

Här är den enorma tröttheten riktigt jobbig. Är pigg några timmar på morgonen men sedan är jag så där riktigt bakistrött, liksom gråtfärdig... Illamåendet har iaf inte slagit till ännu (är dock bara 4+4) men förra grav mådde jag illa redan innan BIM, så jag hoppas på snällare illamående denna gång; var så fruktansvärt dålig och sängliggande senast. 

Jag ringde BM direkt när jag plussade, och fick tid för inskrivning och VUL (har haft misstänkt utomkveds i höstas) samma vecka som påsk. Är i v 7 då. Lika bra att ha tiden bokad tänkte jag.

• Langtaefterdig
    pangis skrev 2013-03-11 13:06:01 följande:
    Hej Langtaefterdig! Hur långt gången är du nu?

Är i vecka 5 (4+3)
  • ceke
    SoMa72 skrev 2013-03-11 13:17:15 följande:

Hur går det, gumman? Testat nåt mer och hur står det till på symptomfronten?
    jodå Stecket var en aaaaaningen starkare idag... två dygn senare än det första. Tycker det blir starkare alltför långsamt om jag jämför med mina två tidigare graviditeter (har en son född dec-11), så är försiktigt positiv denna gång... Har bestämt mig för att inte ta fler test förrän på fredag. Är det inte ett jättestarkt test då vete 17...

Har typ inga symptom alls, men det hade jag inte med sonen heller. Det enda jag känner emellanåt är en konstig känsla långt nere på vänster sida. Det oroar mig en aningens. Dels att testen så långsamt blir starkare och så denna känsla. Antar att jag målar fan på väggen för att inte bli alltför ledsen om det skiter sig på ena eller andra sättet!

Men.. jätteglad över att jag plussat och hoppas jättemycket! Så är glad för varje dag som går bra Innan sonen var det precis på g med titthålsop för att diagnostisera/utesluta endometrios, så är lycklig bara att jag ändå verkar va rätt fertil

Jag ringde bm idag och fick en tid om två veckor. Samma bm som tidigare. Sist så lovade hon mig mer el mindre att vi skulle få ett tidigt VUL denna gång... men... det går tydligen inte längre då de förra veckan fick stränga order från spec.mödravården samt gyn att de inte fick boka in några tidiga VUL bara för att patienten ville det. SUCK! Så.. nu letar jag efter privata gynekologer i vår stad alternativt får försöka ta ledigt en dag och åka till stockholm... 

Hur går det för er andra?  
  • Mindful
    StrongWom3n skrev 2013-03-11 11:44:30 följande:
    Va roligt att vi börjar bli några stycken.
    Grattis alla!!!

Jag har ännu inte supermånga symptom.

Förra graviditeten kändes det först i brösten.
    De blev stora, hårda och jätteömma!

Helammar ju nu och är bara öm i bröstvårtorna vid amning, men det går inte alls att jämföra med förra gången.

Har någon ringt till barnmorskan än?
    Det skulle vara kul att få en tid att räkna ner till..
    Men ännu har jag inte fått tummen ur..

Satt just och funderade på det här med barnmorskan, när man ska ringa. Ser att många redan ringt så jag planerar att göra det imorgon!
  • ceke
    Mindful skrev 2013-03-11 19:44:40 följande:

Satt just och funderade på det här med barnmorskan, när man ska ringa. Ser att många redan ringt så jag planerar att göra det imorgon!
    Det kan du göra när du själv känner att du är redo Antingen nu på en gång eller avvakta lite. Det beror ju även kanske en aning på om ni tänkt er göra KUB eller inte, för då kan det va bra att få göra ett tidigt VUL för att datera graviditeten... om ert landsting gör sånt vill säga... Det har ju tydligen mitt precis slutat med
Svar på tråden Novemberbebisar 2013