• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful
    Miam skrev 2013-03-19 19:35:45 följande:
    Så kommer illamåendet smygandes, jag hoppades ju på detta (alla symptom e bra symptom, eller hur!) så jag känner mig lycklig över mitt illamående. Dessutom slipper man ju äta massa strunt som godis och så när allt äcklar! Gick in i vecka 6 idag...6 kvar innan man kan andas ut lite grann...

Skönt att du känner av lite symtom. Jag börjar bli orolig över att jag knappt haft några alls... 
    Ja 5-6 veckor kvar innan man kan pusta ut lite :) 
  • tetten

Jag hoppar gärna in i denna tråd! Första barnet och vid snabb beräkning med dessa uträkningar så är bf 24/11! Önska tiden gick snabbt så man fick veta att allt är bra där inne. Grattis till alla er andra här också =)

• ceke

Grattis alla nya i tråden och välkomna

Symptom: Njae... eventuellt ett uns bakiskänsla till och från och lite känslig för lukter och trött, men det är allt.... Kände dock knappt några symptom med min son heller, så det oroar mig inte så mycket. Och bristen på symptom i början kompenserades den gången med grava foglossningar från v 19-39, så jag fick min beskärda den av att känna av graviditeten på så sätt istället Hoppas hoppas jag slipper bli så orörlig denna gången, men chansen är nog inte så stor med en ryggskada i ländryggen... Nåja, det bästa med ev. foglossningar är ju att de går över efter att bebisen kommit ut

• Solrosen 83

Igår var vi på inskrivning hos bm och fick en massa information och material och läsa hemma. Kändes bra även om det inte direkt var någon ny information som jag inte redan hade läst själv innan. Ska tillbaka igen den 9/4 för information om fosterdiagnostik men innan dess väntar två härliga veckor semester i Thailand. Glad Så jag håller alla tummar att det fortsätter som nu med bara trötthet, hunger och lite humörsvängningar under resan så jag slipper något kraftigt illamående medan vi är där. Ni får ha det så bra här i tråden medan jag är borta och hoppas ni slipper må allt för dåligt utan kan njuta av era graviditeter!

• Mindful

Solrosen 83: Ha en alldeles fantastisk semester i underbara Thailand. Njut av solen åt oss :)

• HappyLove

Hej alla nyblivna plussade :)) Idag äntligen så kändes det som "köp ett test" Och efter 7 månaders försök !! Sååå äntligen ÄR JAG GRAVID !!!! BF 28 November 2013 ;) ;) ;) Jag är så lycklig!!! Nu så får mina 2 älsklingar förhoppningsvis ett syskon till!! Längtar sååå till v9 första Ultra ljudet!! Kramen !!!

• Mosingen
    HappyLove skrev 2013-03-20 19:12:01 följande:
    Hej alla nyblivna plussade :)) Idag äntligen så kändes det som "köp ett test" Och efter 7 månaders försök !! Sååå äntligen ÄR JAG GRAVID !!!! BF 28 November 2013 ;) ;) ;) Jag är så lycklig!!! Nu så får mina 2 älsklingar förhoppningsvis ett syskon till!! Längtar sååå till v9 första Ultra ljudet!! Kramen !!!

Härligt!! Grattis
  • ceke

Vi börjar bli ett rejält gäng! Kul

Hur mår ni alla? Jag mår helt suveränt förutom en rätt rackig förkylning med helt galen halsont.... men graviditetsmässigt känner jag inte ett jota just nu. Vi får väl se vad det innebär på ultraljud 11 april, men jag är vid gott mod och så länge jag inte fått nåt annat besked så är jag ju gravid och hoppas på att få fira min nästa födelsedag på förlossningen Mycket bättre än förra födelsedagen då jag dagen innan fick veta om ett ma som jag sen fick vänta några dagar på att få komma till sjukhuset och driva ut...

Vi har varit hemliga med denna graviditet än så länge, men idag berättade jag för min mormor och det kändes helt rätt Hjärta Tror hon blev väldigt glad och rörd över att få veta också  

• SoMa72

Jag mår också bra, fast supertrött som sagt... Vilken kul fru jag måste vara som ligger och sover tidigt i soffan varje kväll
    Apropå förkylning, har varit förkyld/snuvig länge nu, är kanske gravidsnuva? Blir aldrig sämre och har ingen feber.

Har berättat för två kollegor och några av våra närmsta vänner, resten får vänta ett tag till.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013