• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Caarin - åh vad spännande!! inte många dagar kvar. Jag ska till bm om två veckor på onsdagen. Längtar som en galning

Tack alla finisar för peppen om molande värk. Ni är guld!

• brullan

Hej alla blivande mammor o stort grattis till er. Jag hoppar in på denna tråd jag med. Väntar mitt tredje barn nu som är beräknad till 14 Nov om det nu stämmer. Mina tidigare barn är 8 och 10 år och vi har försökt nu i ett år med ett syskon och äntligen lyckats. Nu håller vi bara tummarna att det ska gå bra hela vägen men lite orolig är man ju.

• Maja25

Plussade i fredags på två stickor. (och en på torsdagen visade också plus!!)

Gissar på att jag är fyra veckor "gången" nu. Första bebisen för mig, min sambo har en dotter sedan tidigare.

Jag är så glad och lycklig men samtidigt nervös och orolig eftersom det är så mycket som kan hända innan man vågar vara helt säker på att det ska rulla på som det är tänkt..

Vill ju berätta för ALLA men känner att jag måste vänta några veckor så man inte sätter för stor press på sig själv. Jag har väldigt lätt för att oroa mig och stressa upp mig i onödan. Ska i alla fall berätta för mina föräldrar idag! :)

GRATTIS TILL ALLA OSS !!!         

• SoMa72

Nu har jag ringt MVC, ska dit 09 apr (hoppas jag), ska först på vul 08 apr. Sen sa BM att hon skulle kolla med läkarna om att jag förmodligen måste gå på spec.mödravård eftersom jag tar Trombyl. Var inte en kotte som nämnde det i förra grav och då tog jag ju också Trombyl. Är ju inte ens säkert att jag bildar blodproppar utan det är ju bara för att undvika mf pga det (om nu så vore fallet). Nåja, är ju bra att de håller koll på en.

♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • StrongWom3n
    ceke skrev 2013-03-17 20:30:52 följande:
    Men... varför kan de inte boka en tid för att tidsbestämma graviditeten först? Jag tror på din teori.. Förstår inte varför alla går så stenhårt efter senaste mensen om kvinnan känner sin kropp och säger att hon vet när ägglossningen är... Men, det är jag det Utifrån samma tes sa jag att min senaste mens startade senare än den i verkligheten gjorde... För mig skilde det bara 4 dagar enligt vad jag tror, men ändå
    Jag försökte boka det. Men de sa att jag måste ju ändå åka 2 ggr oavsett om det blir på 2 kub eller först ett ultraljud sedan kub. Så de sa att man brukar boka kub efter första mensen, och sen bara boka om ifall det inte stämde.

Så de får väll bli som de vill då..
  • ceke
    SoMa72 skrev 2013-03-18 11:36:27 följande:
    Nu har jag ringt MVC, ska dit 09 apr (hoppas jag), ska först på vul 08 apr. Sen sa BM att hon skulle kolla med läkarna om att jag förmodligen måste gå på spec.mödravård eftersom jag tar Trombyl. Var inte en kotte som nämnde det i förra grav och då tog jag ju också Trombyl. Är ju inte ens säkert att jag bildar blodproppar utan det är ju bara för att undvika mf pga det (om nu så vore fallet). Nåja, är ju bra att de håller koll på en.
    Bra att de vill ha bra koll på dig i a f

Själv bokade jag idag om mitt inskrivningsmöte. Kändes onödigt att gå på det innan jag varit på ett VUL 11 april, så 15 april ska jag dit. Känns helt ok för mig. Då ska det väl tas blodprov och sånt, så det blir bra. Annars känner jag inte samma behov av att gå på flera bm-möten denna gången förrän det börjar närma sig, tror jag! Första grav kändes det jätteviktigt och jag ville inte alls ha så långt emellan träffarna....

Åhhh så jag önskar att det gick att spola fram tiden lite nu! Jag vill veta hur det går med detta lilla frö... och så vill jag ha vår! Vi har så ofantligt mycket snö kvar och jag är så less på den! Gillar snö annars, men nu får det va nog. Har köpt en ny vårjacka som jag vill hinna använda innan magen (och resten av mig) börjar växa!
  • ceke
    StrongWom3n skrev 2013-03-18 17:56:47 följande:
    Jag försökte boka det. Men de sa att jag måste ju ändå åka 2 ggr oavsett om det blir på 2 kub eller först ett ultraljud sedan kub. Så de sa att man brukar boka kub efter första mensen, och sen bara boka om ifall det inte stämde.

Så de får väll bli som de vill då..
    Ah, är det samma som gör olika ultraljud så varför inte. I vårt landsting är de galet noga med 35-årsgränsen för KUB, så även om jag fyller 34 i år, måste jag söka mig privat. Det privata stället vill att graviditeten dateras innan och inte ens det hjälper mitt landsting till med inför KUB, så även det blev ju nu privat... Jaja.. Det är små kostnader om man tar i beaktning hur mycket det sen "kostar" att ha barn Men, eftersom KUB privat kostar 1600 kr så är det ju inget i a f vi bara vill chansa på när det gäller datum... 
  • Solrosen 83

Imorgon är det dags för första besöket hos bm för oss. Är bara ett inskrivningsmöte/hälsosamtal men känns ändå lite pirrigt och ska bli skönt att komma igång.

• Miam

Har alla ni andra redan ringt barnmorskan och bokat tid än? Vet ni om dom räknar från sista mens eller från befruktning (om man vet exakt när den skedde, vilket jag gör)
    Här är fortfarande det enda gravsymptomet yrsel än så länge..,

• ceke
    Miam skrev 2013-03-18 21:22:34 följande:
    Har alla ni andra redan ringt barnmorskan och bokat tid än? Vet ni om dom räknar från sista mens eller från befruktning (om man vet exakt när den skedde, vilket jag gör) Här är fortfarande det enda gravsymptomet yrsel än så länge..,

Miam skrev 2013-03-18 21:22:34 följande:
    Har alla ni andra redan ringt barnmorskan och bokat tid än? Vet ni om dom räknar från sista mens eller från befruktning (om man vet exakt när den skedde, vilket jag gör) Här är fortfarande det enda gravsymptomet yrsel än så länge..,

De räknar från sista mens... Så om du vet när ägglossning var kan du ju alltid uppge sista mens som om du räknar när den skulle ha varit utifrån en 28 dagars cykel, för det är så de räknar
Svar på tråden Novemberbebisar 2013