• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    Solrosen 83 skrev 2013-03-13 08:17:45 följande:
    Mindful: Blev förvånad att jag fick tid så snart men väldigt skönt att slippa gå och vänta. Ska bli riktigt härligt med semester i Thailand nu snart. Lär ju bli sista semestern som jag och sambon gör själva på ett bra tag framöver så det ska bli härligt. Får bara hoppas att tröttheten och illamåendet inte blir värre så jag kan njuta av semestern och den goda thaimaten.
    Åh va underbart det låter med Thailand! Förstår att du ser fram emot det!

Jag fick tid 25 mars hos bm, men funderar på att flytta fram tiden tills efter VUL. Första besöket brukar ju mest va info om kost och träffas för första gången. Jag har ju samma bm som tidigare och har redan informationen, så funderar på att vänta lite. När jag var gravid med sonen kändes det dock jätteviktigt med en tidig träff, så jag förstår verkligen er som tycker det känns långt fram med de tider ni fått!

Jag kanske ska berätta lite om mig.. Jag är 33 år (34 i stort sett samtidigt som bf), har en son född dec-11 tillsammans med min man som är 32 år. Vi är överlyckliga över vår lilla familj och älskar varenda sekund med vår lilla underbara grabb och hoppas så att vi kan få ge honom ett syskon i november! Känner mig dock lite smått förundrad över hur 17 man får ihop det med sömn etv med TVÅ barn, men det ska nog gå det med

Ska ni andra göra KUB förresten? Jag bokade tid för det idag. Får göra även det privat dock då det inte erbjuds förrän man fyllt 35 i vårt landsting.
  • Caarin

Hej alla blivande föräldrar! Jag har bf 3 november. Jag och min blivande man har försökt i över ett år, efter ett x förra april så lyckades vi tillslut få till det. Hur mår ni? Börjar ni bli runda runt magen? Jag väntar mitt andra barn och min mage har då växt en storlek Kram på er alla

• Langtaefterdig
    Caarin skrev 2013-03-13 19:22:34 följande:
    Hej alla blivande föräldrar! Jag har bf 3 november. Jag och min blivande man har försökt i över ett år, efter ett x förra april så lyckades vi tillslut få till det. Hur mår ni? Börjar ni bli runda runt magen? Jag väntar mitt andra barn och min mage har då växt en storlek Kram på er alla

Hallå! Stort grattis till +. Jag och min sambo försökte också mer än 1 år innan de efterlängtade +. Jag är otroligt trött och har lätt illamående. Hur mår du? Syns inget på min mage ännu...
  • ceke

Grattis och välkommen Caarin

Nu börjar jag känna mig gravid Eller i a f illamående Känns positivt!

• SoMa72
    ceke skrev 2013-03-14 08:59:59 följande:
    Nu börjar jag känna mig gravid Eller i a f illamående Känns positivt!

Härligt att höra!

Jag ska förresten göra MKP den här gången och inte KUB 
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
  • jojojo123

BF 1/11. Är vårt första barn Glad
    Ingen som har något super duper tips mot illamåendet? Jag mår illa konstant! 

• ceke
    jojojo123 skrev 2013-03-14 12:38:05 följande:

Grattis!
    Det ska finnas nåt receptfritt läkemedel mot grav.illamående på apoteket. Tror även att B6 kan hjälpa (vad jag hört, har aldrig haft problemet själv).
  • SoMa72
    jojojo123 skrev 2013-03-14 12:38:05 följande:

Postafen tror jag ska lindra illamående och det är receptfritt.
    Grattis till graviditeten!  
    ♥ ♥ ♥ BF nov 2013 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Novemberbebisar 2013