• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Gheorghe

Hej allesammans!

Jag vet inte om jag är med barn, det är för tidigt att säga det men låt mig berätta lite här.
    Jag hade min ÄL i lördags till onsdags. Jag och min sambo körde som vore vi var kaniner!
     Under veckan har jag haft kraftiga huvudvärkar, ont i magen och det kliar runt om bröstvårtorna. Jag vet inte än om vi lyckat det här gången. Jag kan inte göra gravidtest ännu förrän den 25 mars. Jag är jämt trött och vill bara soooooova. Min säng är min bästa vän just nu. Förut brukade jag sova omkring kl 01-02 på nätter men nu är jag redan via sängen runt kl 22-23 och kan sova i ca 12 timmar i skräck, det brukade jag aldrig göra.

Jag har haft några gånger rapar och lite illamående men vet inte om detta orsakades av dåliga mat eller inte.

Om det ska visa postivt här gången så min BF blir den 31 november.

Hm, nu är jag ivriga på att göra gravidtest! Misslyckas vi så kör vi igen i april!!!!

Det här var vårt andra försöket.

/ Gheorghe                

• Solrosen 83

Extrem trötthet hela veckan och nu när det äntligen är lördag så jag skulle kunna få sova länge vaknar jag och är klarvaken 7.45. Visst somnade 22.15 igår men lite längre borde jag väl kunna sova med tanke på hur det känts innan.

• greeneyes

Solrosen: jag är trött på kvällarna och somnar tidigt, men det gör ju att jag vaknar tidigt också fick gå upp 06 imorse för att jag mådde så illa - inte en chans att somna om då...

Ceke: åh vad spännande med svärmors dröm! Är hon medial i övrigt?

Här är illamåendet riktigt jobbigt, lär bli sjukskrivning i veckan om det ökar mer än så här

• SoMa72

Greeneyes, fy vad jobbigt det låter... Finns det inget som lindrar? Du kräks kanske inte iaf? Om det nu är till nån tröst... Hoppas det blir bättre snart

• ceke
    greeneyes skrev 2013-03-16 12:41:38 följande:
    Solrosen: jag är trött på kvällarna och somnar tidigt, men det gör ju att jag vaknar tidigt också fick gå upp 06 imorse för att jag mådde så illa - inte en chans att somna om då...

Ceke: åh vad spännande med svärmors dröm! Är hon medial i övrigt?

Här är illamåendet riktigt jobbigt, lär bli sjukskrivning i veckan om det ökar mer än så här
    usch va jobbigt med illamående! hoppas det i a f inte bli värre...

Njao... Skulle du fråga svärmor, så säger hon att hon är medial... Hon går på en massa seanser och sånt... 
  • Langtaefterdig

Här någon svårt er molande värk nu? Är i vecka 6 (5+2). Började känna det igår och blev livrädd. Har läst lite och det är tydligen inte jätte ovanligt? Är så orolig gör missfall.... Någon annan som känt likadant?

• Solrosen 83
    Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:22:49 följande:
    Här någon svårt er molande värk nu? Är i vecka 6 (5+2). Började känna det igår och blev livrädd. Har läst lite och det är tydligen inte jätte ovanligt? Är så orolig gör missfall.... Någon annan som känt likadant?
    Jag har också molande värk till och från. Inte någon jättekraftig utan mer som vanlig mensvärk.
  • greeneyes

Tack tjejer för pepp!

Langtaefterdig: Kraftig molvärk är jättevanligt, oroa dig inte! Med dottern hade jag så kraftig molvärk att jag inte kunde stå upp ibland. Så länge du inte blöder är det ingen fara, det är växtvärk

Ceke: låter ju som att hon kan ha rätt med tanke på drömmarna

• Langtaefterdig

Solrosem83- okej, och du är inte orolig va? Känner mig jätte fjantig som oroar mig så mycket..Men det här är första gången jag är gravid och jag har väntat så länge på det.
    Vill verkligen att det ska gå vägen

• Langtaefterdig

Greeneyes- åh vad bra! Tack för ditt svar. Känns lugnare nu ska försöka bara andas och Inte stressa upp mig.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013