• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • camilla88

Glömde skriva att ja är beräknad 10 november som pangis :) trevligt att nån samma beräknad som mig med ;) ja kommer iaf försöka hålla mig iaf till dotterns födelsedag då är ja iaf v11 10+0 :)

• Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-03-10 07:48:56 följande:
    Hur mår ni som har BF runt 14 november?  Jag har molvärk, lite ömma bröstvårtor och större bröst. Lite lätt halsbränna, extremt god aptit, fruktansvärt trött och förstoppad och har fått massa finnar... (Ja, jag bockar av typ allt på listan, gjorde det med dottern som är född 2007 också). Denna gång har vi valt att inte berätta för någon så här tidigt. Hade ett tidigt mf i höstas och då hade vi berättat för alla, vilket jag upplevde som jobbigt. Men jag förstår inte hur man ska kunna hålla tyst så länge!! Min 5-åring har tjatat om syskon sååå länge, långtar så efter att få berätta för henne!  När tänker ni berätta för omgivningen?  

Hej! Många symptom du har Jag har liknande som dig. Fått mycket större bröst som ömmar extremt, finnar, molande värk till och från, gasigmage och lätt illamående. Vi berättade för våra familjer igår. Vi har otroligt nära kontakt så det kändes självklart. Berättade även för min gravida bästa vän. Alla dom är människor som jag vill stötta mig om graviditeten avbryts. Förstår om du rädd för att berätta innan vecka13.
  • mrskontroll

Jag vill också vara med här!
    Plussade igår..och några gånger idag haha

BF 18 November om jag räknat rätt   

• Mindful

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här hos er om det är okej?!
    Plussade igår, v. 5 (v.4 + 2) och har Bf 14 november om det stämmer :)  

Första barnet och kan inte riktigt tro att det är sant ännu!! Det jag märkt senaste veckan är att jag fått mer finnar och är konstant trött, i övrigt ingenting.

Vad roligt att läsa om er alla och få följa med på er resa. Nu håller jag tummarna!!      

• ceke
    Hur mår ni som har BF runt 14 november?  Jag har molvärk, lite ömma bröstvårtor och större bröst. Lite lätt halsbränna, extremt god aptit, fruktansvärt trött och förstoppad och har fått massa finnar... (Ja, jag bockar av typ allt på listan, gjorde det med dottern som är född 2007 också). Denna gång har vi valt att inte berätta för någon så här tidigt. Hade ett tidigt mf i höstas och då hade vi berättat för alla, vilket jag upplevde som jobbigt. Men jag förstår inte hur man ska kunna hålla tyst så länge!! Min 5-åring har tjatat om syskon sååå länge, långtar så efter att få berätta för henne!  När tänker ni berätta för omgivningen?  

Känner igen det där med berättandet. I höstas var vi från början väldigt öppna med graviditeten och det blev jobbigt sen när vi fick ett Ma. Den här gången kommer vi avvakta åtminstone tills vi sett ett tickande hjärta på VUL. Var precis och hälsade på min bror och i vanliga fall skulle vi ha berättat, men nu kändes det inte helt rätt.. Blev liksom lite stukade efter Ma:t! Men den här gången SKA det bara gå bra och hoppas på art få berätta om nån månad Symptom har jag endast genom lite molvärk i magen och en aning bakiskänsla på morgnarna
  • Solrosen 83

Jag hoppar också gärna in här om det är ok. Jag plussade i fredags och om jag förstått det hela rätt så är jag idag i vecka 5 (v4+0). Bf 16 november enligt beräkningen här på familjeliv. Känns fortfarande lite overkligt att vi till slut fått vårt plus då vi har försökt i 19 månader pga att jag har PCO.

• Miam

Hej Tjejer!
    Ansluter mig till tråden då jag plussade igår kväll på BIM -3.
    BF den 16 November 2013!

Känns helt fantastiskt och overkligt trots att detta blir min tredje graviditet, det är med andra ord lika häftigt varje gång!! Nu hoppas jag att lilla fröet hänger stadigt därinne ända fram till november.

Är lyckligt lottad och har sluppit missfall genom livet men lever ändå med oron såklart att denna graviditet inte ska gå vägen. Jag har lovat mig själv att NJUTA av varenda dag som gravid då detta troligtvis kommar att bli min sista graviditet.

Själv fyllde jag rätt nyss 30 år och bor med min käre sambo och två underbara ungar födda 06 och 08. Och en hund... Jätte roligt att få följas åt på denna fantastiska resa tillsammans. Grattis och Lycka till allesammans!

• Miam
    pangis skrev 2013-03-09 23:38:41 följande:
    Hej ! Grattis till alla som ska få november bebis,. Jag fick ett + nu i kväll. Blir mitt 8de barn. Hoppas de går bra för alla här. Bf 10 nov Glad

WOW, 8 barn! Bra jobbat supermom! Stort grattis till graviditeten!
  • Miam
    Solrosen 83 skrev 2013-03-10 18:05:33 följande:
    Jag hoppar också gärna in här om det är ok. Jag plussade i fredags och om jag förstått det hela rätt så är jag idag i vecka 5 (v4+0). Bf 16 november enligt beräkningen här på familjeliv. Känns fortfarande lite overkligt att vi till slut fått vårt plus då vi har försökt i 19 månader pga att jag har PCO.

Vad roligt! Vi har samma BF. Grattis!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013