• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83

Langtarefterdig: Nej jagär inte orolig. Är första gången jag är gravid också. Har ingen aning vad man ska förvänta sig. Hade dock inte trott att man skulle känna så mycket så här tidigt. Förstår dock din oro då vi också försökt länge innan det till slut lyckades. Så visst finns rädslan där för att något ska gå fel men försöker inte tänka på det utan bara på allt positivt.

• Langtaefterdig

Solrosen83 - Okej! Ja, tycker också att det konstigt hur mycket man kan känna redan nu. Ska försöka att inte vara så orolig

• Miam

Gjorde ett till test idag eftersom jag egentligen inte känner nått alls, inte trött, inte kissnödig, inte illamående. Testen visade ett starkare plus än innan så jag är väl gravid då...fast det inte känns så (snacka om spökveckor) känns olustigt eftersom jag med mina 2 första har mått fruktansvärt illa. Kan inte komma ihåg när illamåendet startade bara... Tror det var något senare än nu (jag är 4+6 idag)
    Jag får så lätt för mig att det inte står rätt till därinne.,,

• Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-03-17 10:22:49 följande:
    Här någon svårt er molande värk nu? Är i vecka 6 (5+2). Började känna det igår och blev livrädd. Har läst lite och det är tydligen inte jätte ovanligt? Är så orolig gör missfall.... Någon annan som känt likadant?

Jag har känt av mensvärk liknande känsla samt hugg i livmoderna ett par gånger, läst att det ska vara helt normalt men första gången jag kände det blev jag JÄTTErädd! Jag är också vecka 6 (5+3) :)
  • Mindful
    Miam skrev 2013-03-17 14:47:38 följande:
    Gjorde ett till test idag eftersom jag egentligen inte känner nått alls, inte trött, inte kissnödig, inte illamående. Testen visade ett starkare plus än innan så jag är väl gravid då...fast det inte känns så (snacka om spökveckor) känns olustigt eftersom jag med mina 2 första har mått fruktansvärt illa. Kan inte komma ihåg när illamåendet startade bara... Tror det var något senare än nu (jag är 4+6 idag)
    Jag får så lätt för mig att det inte står rätt till därinne.,,

Vet du jag har också fått för mig att jag ska ta ett till test, har dock tagit två (för en vecka sedan) med ett par dagars mellanrum och de visade starkt + men man blir ju himla osäker när man inte känner av så mycket. Jag har däremot varit förkyld sedan jag blev gravid, flera veckor nu :( det har gått från halsont till hosta men de senaste fem dagarna har jag varit genomförkyld och täppt i näsan. Trött är jag men inte mer än jag var innan jag blev gravid ;) Annars mår jag bra!
  • Langtaefterdig

Mindful - visst är det läskigt? Grät het hysteriskt igår när jag kände det. Skönt att kunna prata med andra här så man lugnar ner sig känner du dig lugnare nu? Jag försöker tänka att det är normalt.

• Mindful

Längtaefterdig: Ja jätteläskigt, jag blev så rädd och skrämde upp min man rejält men jag känner mig faktiskt lugn nu och är övertygad om att det var helt normalt. Försöker att inte tänka eller stressa upp mig för mkt. Ja jätteskönt att vi har varandra här, där man kan ställa frågor och dela med sig av funderingar utan att känna sig dum!

• StrongWom3n

Jag väntar ju barn nummer 2. Jag har ont till och från, ibland hela dagar.
    Så var det även med 1:an, då fick jag så ont ibland att jag flera ggr tänkte nu skiter det sej..

Men så länge man inte får någon blödning så är det nog lugnt..
    (sen kan det ju tom va lugnt även om man fått en blödning).

Så tro inte det värsta. Det är normalt att det gör ont, de är ju för att livmodern växer.

Jag ska på inskrivning nu på onsdag.
    Pratade med min BM denna vecka..

Grejen är att min senaste mens startade 17 januari.. Så enligt den är jag i typ vecka 9. Men jag själv tror att ägglossningen dröjde (antagligen för jag ammar) såpass länge att jag "bara" är i vecka 6.
    Jag tror mej att jag kände när ägglossningen var.
    Plus att enligt graviditetstestet så visade det att jag var 1-2 veckor från befruktning när jag testade positivt.
    Därför räknar jag att jag är i vecka 6 (5+3).

Men barnmorskan räknar Ändå från senaste mensen sa hon.
    Så jag kommer få tid för KUB redan om ca 4-veckor.
    Det blir först där de kan se/bekräfta hur långt gången jag är.
    Och är jag i vecka 9 då som jag tror jag kommer vara får vi en ny tid sedan för KUB igen..

BM vågade inte gå på min teori, för OM den inte stämmer så kan vi alltså komma försent på KUB och vi vill gärna göra det testet.

• ceke

Men... varför kan de inte boka en tid för att tidsbestämma graviditeten först? Jag tror på din teori.. Förstår inte varför alla går så stenhårt efter senaste mensen om kvinnan känner sin kropp och säger att hon vet när ägglossningen är... Men, det är jag det Utifrån samma tes sa jag att min senaste mens startade senare än den i verkligheten gjorde... För mig skilde det bara 4 dagar enligt vad jag tror, men ändå

• Caarin
    Langtaefterdig skrev 2013-03-14 06:28:51 följande:

Hallå! Stort grattis till +. Jag och min sambo försökte också mer än 1 år innan de efterlängtade +. Jag är otroligt trött och har lätt illamående. Hur mår du? Syns inget på min mage ännu...

Jag mår illa illa illa... Men är fortfarande lika lycklig. Svullen och kan inte längre knäppa byxorna. På onsdag ska vi på VUL för att titta så det ligger rätt denna gång =)
Svar på tråden Novemberbebisar 2013