• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Igloo: Grattis! :) vad kul, hoppas att det är samma för mig. Jag har inte BIM förrän den 7e, nästa fredag. Och det är enligt kalendern då jag har 24 dagar inställt som är min cykellängd i vanliga fall. Kan väl skjutas fram med pergon?

Mylady: hur går det har mensen kommit eller har den hållit sig borta? :) håller tummarna för dig! Jo, har hört av många att man får starkare symptom innan mens med pergon men man hoppas ju så mycket!

Förväntansfull: usch :/ och man kan ju inte låta bli att tro och hoppas då även fast man vet att det bara kan vara PMS :( hur går det för dig nu?

• Wile

Hej tjejer!
    Oj vad ni skriver:) har inte vart inne på ett tag så får läsa ikapp vid tillfälle!
    Lite ego - va o gjorde vul idag cd 13, för o kolla hur det ser ut efter andra kuren pergo. Hade två ägg ett på vardera sida som va 22 mm så äl närmaste dagarna trodde hon. Fick även en otrivell spruta( tror jag det hette) som jag ska ta när jag får pos på ältestet. Ska tydligen se till så äggen verkligen släpper!
    Är det någon av er som tagit en dån spruta?
    Lite läskigt med två mogna ägg tänk om det blir tvillingar;)

• Förväntansfull0406

Smalltowngirl: Hmmm händer inte mycket nu. Har mens denna månaden hoppar jag över pergon, ska ju bara ta varannan månad eftersom de är lite väl kraftiga för mig. Har skrivit en dej på fb med en bekant, vi är väl inga vänner så men ni vet ytligt bekanta och hon är jätte trevlig!. Vi började prata lite sådär i vintras och då kröp det fram att de också försökte få barn...... Ja detta är deras femte försök och vem är inte fyra dagar sen..... Som sagt. Man gläds med andra men fy faaaaaan vad ont det gör!!!!! :,-(

• Förväntansfull0406

Jag börjar tro att det är något annat.... Något annat som är fel på mig alltså. Jag får ju äl med pergon och ÄNDÅ så vill det inte ta sig! Man har ju läst i det oändliga med vad det heter, tunn slemhinna, höga/låg värden ect.....

• trina

Förväntansfull; Du får ju iallafall äl. Till skillnad från mig :/ du är ett steg närmare på det sättet.

• mylady

Sultanol: tror att pergo ger starkare PMS känningar för vissa. Lätt att hoppas på graviditet då eftersom det är samma symtom.
    Hoppas verkligen att det är graviditet dock!

Förväntansfull: förstår din känsla. I början av månaden när mensen kommer är det lite extra jobbigt. Man tappar liksom orken o vill ge upp. Sen inser man hur mycket man vill o kämpar ännu en månad!
    Hur länge har du ätit pergo? Vissa säger ju att effekten sitter i även kommande månad. Hoppas!

Smalltowngal: som jag förstått det kan pergon göra cykeln lite längre. Eller kortare beroende på hur lång den brukar vara. Men med pergo ligger den väl kring 33 +- nåra dar. Hoppas det är ett plus på g för dig :)

Wile: så härligt!! Hoppas ett eller båda tar sig ;)

• mylady

Smalltowngal: mensen har inte kommit igång än. Igår hade jag färgade flytningar. Men inget mer än. Får se om den kommer igång snart.
    Däremot så har inte idag varit på topp.
    Efter lunch på jobbet fick jag kramper i magen. Väldigt ont blev alldeles varm o började tvärt svettas och må illa. Slutade med att jag kräktes och åkte hem.
    Sovit ett par timmar nu och mår bättre. Inget illamående. Lite kramper men dom verkar också släppt nu.

Vet inte om det har nåt med pergon att göra eller nåt jag ätit. Eller stressigt på jobbet.

Väntar mest på mensen nu.

• Förväntansfull0406

Jag vet Trina. Känner mig såååå otacksam, det finns de som inte ägglossar på tippelkur heller..... Ärligt talat! Jag blir sjukt trött på mig själv och min negativa attityd. Men det är som du skriver Mylady, det är när mensen kommer sedan när den skiten gett sig av så lättar sinnet lite!

Jag brukar tänka såhär när jag är lite lättare i sinnet *haha* jag är inte troende på Gud men jag tror ändå på något. Och jag tror att när det är min tur så kommer mitt barn, det är så många som kämpat i år utan resultat, klart att de ska gå före i "kön" haha flummigt men det hjälper mig.

Jo så är det smalltowngirl: pergon kan rätta till en trasslig cykel. Göra den längre eller kortare.

• Smalltowngal

Wile: tvillingar kan väl vara mysigt? ;) trillingar däremot skulle nog jag inte önska mig iaf hehe. Håller tummarna på att du får ett plus!

Förväntansfull: klart man får en knut i magen när någon bekant eller i sin närhet lyckas, när man själv kämpar så :( har du varit på undersökningar och så? Om allt sett bra ut så behöver du inte oroa dig :) om inte så tycker jag du borde be om ett ultraljud så de kan se hur pergon påverkar dig. Då kan du vara mer lugn också.

Mylady: oj 33 dagar! Det hoppas jag inte är ju 12 dagar mer än mina 24-25 dar :p men kan det hjälpa till är det förstås bra, hatar väntan bara.. :)

Usch jag har haft en så jobbig dag på arbetet idag.. Humörsvängningar delux och sjukt varmt och kvavt. Så dåligt humör, irriterad på allt och alla. När jag kom hem så släppte allt och jag bara grät och grät. Ibland känns det som att jag inte orkar mer, vill säga upp mig från skiten! Jobbar 12 timmarsskift och pendlar två timmar om dagen med bil. Det har tärt på mig som tusan.. Blä, upp igen imorn kl 04.00 :( hoppas ni alla haft en bättre dag!

• botha

Blir bara et kort inlägg från min mobil.. svårt att skriva ovh peppa er alla då skärmen är så liten och att få en inblick. Men såg att Smalltowngal och jag har bim nästan samtidigt!

Ikväll har jag hagt en molande värk i magen och låg på soffan och mådde illa. Känningar i ländryggen och ömma bröstvårtor.. vi får se hur detta utvecklas

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.