• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

Grattis till alla plus! Va roligt :) har inte varit inne här på ett tag. jag kör igång med andra kuren pergotime på torsdag. Återhämtat mig från missfallet så nu är det dags igen. Har även fått veta att jag har lätt pco. Blir puregon till hösten om det inte hänt något. Hoppas jag slipper huvudvärken som jag fick första dagen med pergotime. Den var hemsk!

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 08:55:28 följande:
    Vad e puregon?

tråkigt med neg test :( man blir så jävla ledsen. Puregon är injektioner som man tar istället för pergotime. Man får gå på regelbundna ultraljud och när det finns en äggblåsa som är tillräckligt mogen så får man en ägglossningspruta. Man vet alltså exakt när ägget släpper. Jag har inte hunnit läsa så mycket om det ännu så jag vet inte riktigt hur det skiljer sig från pergotime mer än att det är mer kontrollerat.
  • LillaJagMaria

Grattis till alla plus!! Så härligt att vi börjat plussa på tråden :D Förhoppningsvis får vi alla våra plus snart!!

Själv har det inte hänt så mycket, har ju en pausmånad från pergon denna månad och testar inte med stickor alls så vet inte alls om jag har ÄL eller inte....om jag har det borde jag ha det ganska snart....har känt en molande värk i magen så kanske kanske får jag ÄL denna månaden också :) 

Förväntansfull0406 - Usch va tråkigt :( Vet hur det är....man börjar nästa ge upp hoppet....

Mael - va skönt att du är på gång igen....hoppas verkligen det tar sig snabbt för dig!

• Förväntansfull0406

Jag kommer Pausa denna månaden från pergo. Min man mår inte bra pga depression så just nu får vi försöka fokusera på det. Känns fruktansvärt tråkigt men det är ju inte för alltid.

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 12:42:32 följande:
    Jag kommer Pausa denna månaden från pergo. Min man mår inte bra pga depression så just nu får vi försöka fokusera på det. Känns fruktansvärt tråkigt men det är ju inte för alltid.

Hur många kurer har du ätit? Tråkigt med din man. Men helt rätt att fokusera på det som är viktigast just nu. Sedan får ni ta nya friska tag!
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 12:42:32 följande:
    Va tråkigt att höra om din man men är som Mael säger, det gäller att fokusera på det viktigaste och sen får ni köra igång igen men nya krafter. 
  • trina

Börjat med trippelkuren nu och nästa vecka är det vul. Var dock tvungen att övertala mannen att följa med... Förmodligen blir det ju remiss så då vill jag ju att han är med! Även om det är mig det är fel på så är det ju vi som par som blir remitterade till fertilitetskliniken på sjukhuset.

Insåg igår vilket pucko jag var som valde privat klinik. Jag hade chansen att remittera oss till kliniken direkt men jag tänkte att privat vad lika bra och enkelt. Jag trodde att de hade hand om allt upp till IVF men de behandlar bara upp till pergotime. Sen skickas man vidare. Vilket i sig känns konstigt eftersom de själva gör IVF.... Men men. Har jag tur så är jag väl igång med sprutor i december/januari. Det här med väntetider är så segt.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.