• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mizzii

Nu blir jag lite ledsen här....Någon som kan hjälpa mig?
    Är på cd 8 idag och har i förregår,igår haft ÄL-flytningar redan och imorse då starka ÄL-test men antar det var falska för nu på toa får jag rosa flytningar på pappret
    Vad är nu detta????
    Normalt då man tagit pergo????     

• LillaJagMaria
    Sultanol skrev 2013-06-18 19:14:53 följande:
    Oj.. Snabb i fingrarna!! Även haft barn i massa drömmar!! Helt sjukt!! Längtar bara ännu mer då!! Blää!!!

Jag har i alla fall inte fått provsvar än.. Ska ta nytt prov på torsdag!! Men hade ju vart kul och veta om man har ägglossning varje månad eller ej!!

Hoppas jag är gravid istället!! Men varken känner ägglossning eller något denna månaden så det känns negativt!
    Å eftersom jag inte får tag i min läkare så vet jag inte hur vi kommer gå vidare!!! Meeeen jag får väl ha lite mer tålamod!!!
    Va sega de är med dina provsavr då....kan väl inte vara så svårt att lämna besked, så lång tid ska de ju inte behöva ta....men vill ju som du säger gärna veta om man har ÄL varje månad....

Jag hoppas också att du är gravid nu!! Lycka till imorgon!!

När får du prata med din läkaren igen då? Man vill ju gärna veta hur man ska gå vidare och inte bara stå och stampa... 
  • Mizzii
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-19 12:05:03 följande:
    Mizzi! Ta ett gravtest kanske?

hehe nej jag är bara på cykeldag 8 idag så ingen graviditet här inte.

Hur mår/känner ni innan/vid/under ÄL?   
  • botha
    trina skrev 2013-06-16 14:38:30 följande:
    Om lite mindre än två veckor börjar jag med Pergotime! Jag känner mig både positiv och lite negativ angående det här. Jag vill ju att det ska ge effekt men om det inte gör det så får man ju börja med sprutor som jag tror ger bättre effekt och man får ju mer uppföljning. Så på ett sätt vill jag börja med sprutor men samtidigt så är det ju enklare om trippeldos av Pergotime fungerar.

Hoppas att din trippelkur lyckas!
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-17 15:29:43 följande:
    Hinner inte svara alla som skrivit i tråden. Vill bara göra ett snabbt inlägg här och meddela att jag lever

Har bim om en vecka nu, fasiken vad fort det går...... Fast dagarna efter mens känns som en hel jävla evighet.

Denna månaden kommer jag inte testa eller något innan bim. Kommer Mensen så gör den, vilket är mest troligt med tanke på hur jag stressat sista tiden

Lycka till alla!

Jag håller tummarna i veckan som kommer och hoppas att fröken röd håller sig långt borta från dig!!
    Sultanol skrev 2013-06-18 19:14:53 följande:
    Oj.. Snabb i fingrarna!! Även haft barn i massa drömmar!! Helt sjukt!! Längtar bara ännu mer då!! Blää!!!

Jag har i alla fall inte fått provsvar än.. Ska ta nytt prov på torsdag!! Men hade ju vart kul och veta om man har ägglossning varje månad eller ej!!

Hoppas jag är gravid istället!! Men varken känner ägglossning eller något denna månaden så det känns negativt!
    Å eftersom jag inte får tag i min läkare så vet jag inte hur vi kommer gå vidare!!! Meeeen jag får väl ha lite mer tålamod!!!

Tycker det verkar väldigt konstigt att de inte har gett dig ditt resultat.. Jag ringde in till kvinnorkliniken där jag går och då lämnade ssk ut mitt resultat via telefon efter bara ngr dagar. Klart man vill veta. När har du BIM.

Idag var jag hos läkaren men hade inte höga förväntningar då jag inte ville bli besviken. Gjorde vul och hon kunde direkt se att det var ngt där :D kan inte förstå att det är sant! Ska in i nästa vecka och göra nytt vul då läkaren tyckte att det var lite litet men menade att jag har ju inte gått så långt... Håller verkligen tummarna för er alla och önskar er en glad midsommar !!!!    
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-06-19 16:14:32 följande:

Hoppas att din trippelkur lyckas!
    Jag håller tummarna i veckan som kommer och hoppas att fröken röd håller sig långt borta från dig!!

Tycker det verkar väldigt konstigt att de inte har gett dig ditt resultat.. Jag ringde in till kvinnorkliniken där jag går och då lämnade ssk ut mitt resultat via telefon efter bara ngr dagar. Klart man vill veta. När har du BIM.

Idag var jag hos läkaren men hade inte höga förväntningar då jag inte ville bli besviken. Gjorde vul och hon kunde direkt se att det var ngt där :D kan inte förstå att det är sant! Ska in i nästa vecka och göra nytt vul då läkaren tyckte att det var lite litet men menade att jag har ju inte gått så långt... Håller verkligen tummarna för er alla och önskar er en glad midsommar !!!!    
    Va härligt att allt gick bra hos läkaren!! :D Hoppas er lilla knodd har växt lite mer till nästa vecka :) 
    Glad midsommar!! 
  • Förväntansfull0406

Jag har lyckats ignorera detta "försöket" ville slappna av och inte tänka. Idag har jag 4 dagar till bim. Givetvis har jag ihärdigt molande värk i magen och var riktigt öm i det ena bröstet idag (???) jag försöker att inte grubbla och få hopp men det är fan omöjligt!! Men Mensen lär dyka upp på tisdag, som alltid.

• trina

Jag börjar med Pergotime på måndag, trippelkur. Men just nu så är fröken röd väldigt elak. Blir en trevlig midsommar... Om inte annat så betyder ju hennes ankomst att man kan dricka!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.