• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Nu är det jag som har galet mycket hjärn spöken :,-( mina bröst är sååå ömma, bröstvårtorna är stora och mycket mörkare än vanligt. Jag tror fan också att jag fick en blödning när jag torkade mig precis, detta har aldrig hänt, jag är säker på att jag hade äl mån-tis för två veckor sedan, hadd JÄTTE starka stickor och rejält ont. Men är detta en början till mens så kommer jag fan balla ut fullkomligt. Det går väl bara inte??

Om man får en nidblödning, är det bara minimini liksom?? Fan vax jag hatar detta.... Dagarna innan bim är nästa värre än efter. Man intalar sig själv *tro inget, hoppas inget, det blir inget* men ändå så finns det en gnutta hop... Det går ju inte att undvika! Och varje gång Mensen kommer så anklagar jag mig själv, hade jag inte spänt mig och hoppats så hade det gått vägen lite galet jag vet...

• botha

Lilla Me: Grattis! ! Jag har oxå plussat men den 8e.. mina test va dvaga i början och en vecka senare väldigt starkt

• Lilla Me

Linnea77 och Botha: Tack så mycket!! Botha: skönt att höra att dina tester också var svaga i början...

Förväntansfull0406: Jag håller tummarna för att det är graviditetssymptom du känner av!!

• Sultanol

Kul för er som fått plus!! Det ger än lite hopp!! Själv har jag lämnat nytt blodprov å hoppas få svar denna gången!! Har en vecka kvar till mens och mina bröstvårtor är så ömma så jag inte ens kan ha bh på mig! Meeen det är säkert bara en förvarning på mensen!! Bläää!!!

• Linnea77

Jag är på ÄL+6. När kan man förvänta sig att ägget fästes om det nu kommer göra det? Alltså från när är det rimligt att känna något? Jag behöver kanske inte hänga läpp för att jag inte känner ngt än förutom biverkningar från pergotime

• frökenanna84
    Lilla Me skrev 2013-06-22 18:00:18 följande:

Ja, biverkningarna av pergotime är verkligen luriga! Jag har precis som ni haft molverk och ömma bröst mellan äl och bim alla ggr med pergo. När mensen sedan kommer blir man då besviken då man hoppats in i det längsta att det ska vara graviditetssymptom!

Jag hade bim i 18/19:e juni...ingen mens dök upp. Gjorde ett test på tors morgon och fick ett svagt men ganska tydligt plus...vågar dock fortfarande inte tro att det är sant!! Ingen mens har dykt upp ännu....Tog det säkra före det osäkra å drack inget på midsommar. Hällde ut mitt vin i smyg å hoppas på att ingen såg mig Mina symptom denna omgång se varit de samma som när mensen kommit...så jag håller tummarna för att ni andra inte heller får någon mens vid nästa bim!!
    Nu har jag redan börjat oroa mig för att inte testet ska stämma eller att något ska gå fel, men jag försöker tänka positivt!
    Grattis Lilla Me! Glad
    Jag plussade i onsdags kväll jag.
    För mig blev det också ett svagt plus, men ändå ett plus.
    Och det har fortsatt vara så hittills iallafall...
    Så nu håller  vi alla tummar vi har för att det stannar kvar!

Hur känner du dig? Symptom?
    Själv har jag ont i livmodern, ömma bröst och illamående/magkatarr.
    Dock känner jag inte lika mycket på mornarna...

För mig var det också samma skitsymptom/biverkningar den här månaden som innan. MEN det kändes lite annorlunda. Annorlunda ont i brösten, annorlunda ont i livmodern.
    Fast jag trodde ju att mensen skulle komma.
    Men den brukar komma på dag 27-29 med Pergo, och när den då inte kommit i onsdags (dag 29) så var jag tvungen att ta ett test.

Såhär såg dagens test ut, (dock på ett testa tidigt test, 10mlU eller vad det heter)

• Förväntansfull0406

Stort grattis till er som plussat galet ju! Vilken lycka att få det där plusset. Jag har värre molverk idag så ja.... Det går åt skogen denna gång med, men nya tag igen bara.

• Smalltowngal

Stort grattis LillaMe!! Vad roligt att det börjar bli plus i denna tråden :) hoppas innerligt att vi alla plussar snart!

ÄL är precis över för min del, fick det starkaste ÄL testet jag någonsin sett i fredags, det var nästan dubbelt så mörkt som kontrollstrecket :p hade sex två gånger på fredagen och en gång i lördags och en gång idag. Jag blir så sjukt kåt och galen under ÄL av pergon haha ;) så nu är det två veckors lång väntan..

• Lilla Me
    frökenanna84 skrev 2013-06-23 17:47:54 följande:
    Grattis Lilla Me! 

Jag plussade i onsdags kväll jag.

För mig blev det också ett svagt plus, men ändå ett plus.

Och det har fortsatt vara så hittills iallafall...

Så nu håller  vi alla tummar vi har för att det stannar kvar!

Hur känner du dig? Symptom?

Själv har jag ont i livmodern, ömma bröst och illamående/magkatarr.

Dock känner jag inte lika mycket på mornarna...

För mig var det också samma skitsymptom/biverkningar den här månaden som innan. MEN det kändes lite annorlunda. Annorlunda ont i brösten, annorlunda ont i livmodern.

Fast jag trodde ju att mensen skulle komma.

Men den brukar komma på dag 27-29 med Pergo, och när den då inte kommit i onsdags (dag 29) så var jag tvungen att ta ett test.

Såhär såg dagens test ut, (dock på ett testa tidigt test, 10mlU eller vad det heter)

Stort grattis till dig med! Ja, nu håller vi tummarna för att allt går bra. vad roligt att se att pergon faktiskt ger resultat! Jag hoppas att det ger er alla på tråden hopp! Så kände jag när du Botha plussade

Jag känner inte så mycket graviditetssymptom mer än ömma bröst och molande i livmodern, inte så mycket illamående.. Jag kände precis som dig innan jag fick plus, samma symptom som pergo ger, men lite annorlunda!

Mitt plus hade ungefär samma styrka dom ditt på bilden!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.