Lilla Me skrev 2013-06-22 18:00:18 följande:
Ja, biverkningarna av pergotime är verkligen luriga! Jag har precis som ni haft molverk och ömma bröst mellan äl och bim alla ggr med pergo. När mensen sedan kommer blir man då besviken då man hoppats in i det längsta att det ska vara graviditetssymptom!
Jag hade bim i 18/19:e juni...ingen mens dök upp. Gjorde ett test på tors morgon och fick ett svagt men ganska tydligt plus...vågar dock fortfarande inte tro att det är sant!! Ingen mens har dykt upp ännu....Tog det säkra före det osäkra å drack inget på midsommar. Hällde ut mitt vin i smyg å hoppas på att ingen såg mig

Mina symptom denna omgång se varit de samma som när mensen kommit...så jag håller tummarna för att ni andra inte heller får någon mens vid nästa bim!!
Nu har jag redan börjat oroa mig för att inte testet ska stämma eller att något ska gå fel, men jag försöker tänka positivt!
Grattis Lilla Me!

Jag plussade i onsdags kväll jag.
För mig blev det också ett svagt plus, men ändå ett plus.
Och det har fortsatt vara så hittills iallafall...
Så nu håller vi alla tummar vi har för att det stannar kvar!
Hur känner du dig? Symptom?
Själv har jag ont i livmodern, ömma bröst och illamående/magkatarr.
Dock känner jag inte lika mycket på mornarna...
För mig var det också samma skitsymptom/biverkningar den här månaden som innan. MEN det kändes lite annorlunda. Annorlunda ont i brösten, annorlunda ont i livmodern.
Fast jag trodde ju att mensen skulle komma.
Men den brukar komma på dag 27-29 med Pergo, och när den då inte kommit i onsdags (dag 29) så var jag tvungen att ta ett test.
Såhär såg dagens test ut, (dock på ett testa tidigt test, 10mlU eller vad det heter)