• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Förväntansfull: ta hand om maken! Håller med dom andra att man får prioritera det som är viktigast just nu. Samla kraft o teSta på nytt sen.

Trina: men så tokigt! Hoppas att det tar sig nu istället då :)

• mylady

Själv är jag på dag 26. Om min ryggvärk dag 12 var Äl borde jag ha BIM nu när som helst. Om cykeln är lika lång som första månaden med pergo får jag vänta en vecka till. Så väntar nog till dag 35 med att testa.

Har istället fått urinvägsinfektion :/ ska börja med antibiotika idag. Är så sjukt jobbigt o gör så ont!! Hoppas det inte påverkar ev äggfästning eller graviditet

• LillaJagMaria
    trina skrev 2013-06-24 17:14:27 följande:
    Börjat med trippelkuren nu och nästa vecka är det vul. Var dock tvungen att övertala mannen att följa med... Förmodligen blir det ju remiss så då vill jag ju att han är med! Även om det är mig det är fel på så är det ju vi som par som blir remitterade till fertilitetskliniken på sjukhuset.

Insåg igår vilket pucko jag var som valde privat klinik. Jag hade chansen att remittera oss till kliniken direkt men jag tänkte att privat vad lika bra och enkelt. Jag trodde att de hade hand om allt upp till IVF men de behandlar bara upp till pergotime. Sen skickas man vidare. Vilket i sig känns konstigt eftersom de själva gör IVF.... Men men. Har jag tur så är jag väl igång med sprutor i december/januari. Det här med väntetider är så segt.
    Jag håller alla tummar och tår för er att det går bra på VUL nästa vecka!!! Du får hålla oss uppdaterad!

Va jobbigt att skickas runt så....jag går privat också men blir det IVF så skickas remiss till landstinget och så är det tre månaders väntetid.....men man behöver inte göra några nya undersökningar hos landstinget utan det blir IVF direkt efter tre månader då.... 
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-25 09:31:33 följande:
    Själv är jag på dag 26. Om min ryggvärk dag 12 var Äl borde jag ha BIM nu när som helst. Om cykeln är lika lång som första månaden med pergo får jag vänta en vecka till. Så väntar nog till dag 35 med att testa.

Har istället fått urinvägsinfektion :/ ska börja med antibiotika idag. Är så sjukt jobbigt o gör så ont!! Hoppas det inte påverkar ev äggfästning eller graviditet
    Spännande :) Hoppas verkligen det tagit sig för er denna månad!!!! 
  • mylady

:/ fick precis veta svar på provet o det var bara 1.8 :( så ingen ägglossning denna månad :/

Självklart hoppas jag att det bara blev vid fel tillfälle. Men har inget hopp om plus denna månad.

Så blir pergo igen nästa mens.

Suck. Blir så ledsen. Jag som trott att pergo skulle göra susen.

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-25 09:53:28 följande:
    :/ fick precis veta svar på provet o det var bara 1.8 :( så ingen ägglossning denna månad :/

Självklart hoppas jag att det bara blev vid fel tillfälle. Men har inget hopp om plus denna månad.

Nej usch va tråkigt :( 

Allra helst hoppas vi de har fel och att det ändå tar sig denna månaden annars hoppas vi mensen kommer snart så att du kan komma igång med pergon snabbt!! Blir det enkel eller dubbeldos?
  • Förväntansfull0406

Där kom "den" fast det var ju väntat ..... Även om det är som det är nu så hade man ju blivit glad.

Men mitt plus kommer nog till hösten.....

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-25 13:11:21 följande:
    En enkel dos. Så får vi se efter den hur vi går vidare.
    Okej men då hoppas vi på enkeldosen! :) 
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-25 13:19:27 följande:
    Där kom "den" fast det var ju väntat ..... Även om det är som det är nu så hade man ju blivit glad.

Men mitt plus kommer nog till hösten.....
    Usch :( Lika tråkigt varje gång den kommer :(

Jag hoppas ditt plus kommer snart!! 
  • Linnea77

Så fick jag också med min förra graviditet. De menade jag inte hade haft ägglossning, testade dag 22 men tror jag då hade ÄL dag 24.

mylady skrev 2013-06-25 09:53:28 följande:

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.