• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-21 09:17:59 följande:
    Jag har lyckats ignorera detta "försöket" ville slappna av och inte tänka. Idag har jag 4 dagar till bim. Givetvis har jag ihärdigt molande värk i magen och var riktigt öm i det ena bröstet idag (???) jag försöker att inte grubbla och få hopp men det är fan omöjligt!! Men Mensen lär dyka upp på tisdag, som alltid.
    Ge inte upp! Håller tummarna för dig. Trodde verkligen inte att det skulle ta sig för mig bara efter två gånger och när jag blev sjuk så tänkte jag att nu skiter vi i detta över sommaren och bara släpper tankarna för ngr månader. Jag slutade grubbla och här är jag nu. Men jag förstår och jag vill att folk ska veta att jag vet exakt hur ni tänker.. ytterliggare en till som blev gravid och det var inte jag. Men det kommer bli er tur!!!

Kram på er! 
  • Förväntansfull0406

Du botha! 2003 blev jag gravid första gången. Jag kom till Gyn efter någon/några vecka efter jag plussat. Då sa Gyn till mig att nä tyvärr såg det inte så ljust ut, kunde inte se så mycket mer än en hinnsäck. Satt inte riktigt bra i livmodern heller. Jag var förstörd... Även om jag var tonåring blev jag glad inför det som skulle komma. Jag fick en ny tid en vecka senare för säkerhets skull. Och, där slog ett hjärta och det hade vuxit rejält på bara dessa dagar! Detta gryn är en förbubertal 9 åring idag

I de tidiga veckor så kan de vara svårt att se och det räcker med bara några dagar för att det ska hända massor! Lycka till och njut ❤

• Linnea77

Trevlig midsommar på er! Väntar ivrigt på bim som är 30/6 efter andra enkelkuren. Känns dock som om det inte blir n

• Linnea77

Något denna gång. Molvärk som innan mens, något ömma bröstvårtor o mardrömmar på natten. Men allt detta är ju biverkningar från pergotime. Åh varför känns det som om det aldrig kommer att gå? Kan det inte vara vår tur snart?

• Förväntansfull0406

Du och jag sitter i samma sits nu. Jag har bim på tisdag. Molverken är precis som innan, ömma bröst..... Känner PMSen komma smygande nu

• botha

Midsommar firandet blev lite speciellt. Kom på en genialisk idé att jag inte fick dricks alkohol då jag var så dålig för knappt 2 veckor sen.

Förväntansfull0406: Man blir lite orolig när drt är litet men känns tryggt att de ska kolla igen på onsdag fock med jourläkare

• Lilla Me
    Linnea77 skrev 2013-06-21 11:12:15 följande:
    Något denna gång. Molvärk som innan mens, något ömma bröstvårtor o mardrömmar på natten. Men allt detta är ju biverkningar från pergotime. Åh varför känns det som om det aldrig kommer att gå? Kan det inte vara vår tur snart?

Ja, biverkningarna av pergotime är verkligen luriga! Jag har precis som ni haft molverk och ömma bröst mellan äl och bim alla ggr med pergo. När mensen sedan kommer blir man då besviken då man hoppats in i det längsta att det ska vara graviditetssymptom!

Jag hade bim i 18/19:e juni...ingen mens dök upp. Gjorde ett test på tors morgon och fick ett svagt men ganska tydligt plus...vågar dock fortfarande inte tro att det är sant!! Ingen mens har dykt upp ännu....Tog det säkra före det osäkra å drack inget på midsommar. Hällde ut mitt vin i smyg å hoppas på att ingen såg mig Mina symptom denna omgång se varit de samma som när mensen kommit...så jag håller tummarna för att ni andra inte heller får någon mens vid nästa bim!!

Nu har jag redan börjat oroa mig för att inte testet ska stämma eller att något ska gå fel, men jag försöker tänka positivt!
  • Linnea77

Lilla me! Åh grattis. Vad roligt med ett litet gryn i magen. Håller alla mina tummar att du smutta av dig. Långt till mitt bim den 30/6

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.