• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mizzii
    MoM11 skrev 2013-06-26 10:06:52 följande:
    Tack för svar! Men jag menade om ni fick äl samma antal dagar efter varje pergokur. Jag har nu tagit min tredje kur, första gången fick jag pos äl test dag 7, andra dag 6. Nu har jag testat dag 5, 6 och 7 utan att få positivt svar. Orolig för att det kanske inte blev någon äl denna månad. Konstigt iom att jag hade äl varje månad innan jag började med pergotime.
    Ni som hade äl innan ni fick pergotime - är det någon som inte fått det med pergotime sedan?

Får du ÄL så tidigt som på cd 6 & 7 ????
  • MoM11

Nej, 6-7 dagar efter sista pergo-tabletten dvs dag 14 eller 15!

• LillaJagMaria
    Linnea77 skrev 2013-06-26 09:32:01 följande:
    Testade idag bim -5, men fick negativt
    Hoppas det var att du testade för tidigt....ge inte upp än! 
    MoM11 skrev 2013-06-26 09:24:47 följande:
    Ni som tagit pergotime flera gånger, kom äl alltid samma antal dagar efter sista tabletten?
    Jag har ätit flera kurer och ÄL har varit ungefär samma dag varje gång....cd 16-19....men enligt min läkaren så är det inte konstigt om det skiljer några dagra från månad till månad så fortsätt testa :) 
    botha skrev 2013-06-26 09:52:07 följande:

Då jag inte har ngn egen äl så kan jag inte svara på det. Min äl kom på cd 16 ungefär.

Förväntansfull0406: Hoppas allt blir bra och ni kan fortsätta att försöka.

Mitt läkarbesök idag: Var påväg att åka ftån parkeringshuset. Ville inte gå in och få dåliga nyheter. Men tog mig i kragen och gick in. Väl inne får jag underbara nyheter. Fostersäcken var nu 16 mm isf 6mm och man kunde se ett litet liv med hjärtrytm som va 4 mm. Nu färdig på kvinnokliniken och är avslutad. Ska nu skrivas in mvc.
    Va härligt att allt såg bra ut! Grattis!!! :D

• Mizzii
    Nu börjar alla ÄL-testerna stegra här Ej helt positiva ännu men ej långt ifrån. Innebär det då att jag kan få ÄL inatt/imorgon? Innan har de varigt supersvaga/blanka

Är på cd 15 idag 
  • Linnea77

Tack ja jag håller alla tummar o tår. Det underliga är att brösten blivit jättebreda med väldigt synliga blodkärl. Tycker inte om att kroppen luras

LillaJagMaria skrev 2013-06-26 13:19:31 följande:
    Hoppas det var att du testade för tidigt....ge inte upp än! Jag har ätit flera kurer och ÄL har varit ungefär samma dag varje gång....cd 16-19....men enligt min läkaren så är det inte konstigt om det skiljer några dagra från månad till månad så fortsätt testa :) Va härligt att allt såg bra ut! Grattis!!! :D 

• Mizzii
    Sultanol skrev 2013-06-26 14:04:29 följande:
    Kan man lita på rfsu testen?? Alla 4 visar 2 sträck ???

JA det kan du
  • Sultanol

Hoppas det!!! Precis vart och köpt andra med så ska testa igen sedan!! Hoppaaaaaaas!!!

• Mizzii
    Sultanol skrev 2013-06-26 14:16:26 följande:
    Hoppas det!!! Precis vart och köpt andra med så ska testa igen sedan!! Hoppaaaaaaas!!!

Tror du inte behöver hoppas mer
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.