• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Sykepleie
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-21 19:13:04 följande:
    Förlåt... säkert en ärlig fråga från TS, men denna tråd får mig osökt att tänka på den kända tråden "Räkor med ansikten" Skrattande

ANOF tillbaka igen måntro
  • Zizzy Zimsson
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:14:26 följande:

ANOF tillbaka igen måntro
  • Sykepleie
    soffliggaren skrev 2013-03-21 19:13:06 följande:
    Kanter på korven ?  Skalet ?

Skulle jag få stekt korv över äter min kille upp det (medans han ska fixa i köket egentligen så är han mätt) eller om jag är själv så steker jag bara 4-5 korvar. Resten av korven som inte är stekt lägger jag i frysen.

Stecker du 4-5 KORVAR? Hur många korvar köper du egentligen? Och hur många korvar brukar ni äta tillsammans, 10 eller?!
  • taquine

Ha ha jag gjorde korvstroganoff idag och tänker på Fäbodjäntan varje gång...Drömmer Ändarna får hunden

• MajaVira
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:17:23 följande:

Stecker du 4-5 KORVAR? Hur många korvar köper du egentligen? Och hur många korvar brukar ni äta tillsammans, 10 eller?!
    Förmodligen menar hon inte FALUkorvar utan någon annan, mindre korv - t.ex. grillkorv.
  • Anonym (Elli)

skinnet drar man av och slänger innan man börjar skära i skivor Glad

• La Lola

Jag fattar fan inte vad Ts menar!
    Skinnet slängs ja.

Men....va...?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MajaVira

TS, kan du lägga ut en bild och visa vad du menar med "kanterna"? För du skär väl inte bort skinnet, det är ju bara att dra av...

• Anonym (Pinsamt)

Inte det som man tar av först, utan kanterna på korven. som kanter på brödet ungefär. Förstår ni vad jag menar?
    Jag skär ju bort det gör inte ni det? Och det är svårt att få bort det utan att en massa korv följer med så att säga.

• KimPossible

Men...hahahaha! Nej, man ska inte skära bort "kanterna" på falukorv. De äter man.

Du skämtar nu, va'?  

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?