• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • viseversa

Va?? Varför skulle det vara en konstig fråga? Klart som fan man sparar det som blir över. Skulle aldrig falla mig in att slänga bra mat.

• LillGris
    jashrinah skrev 2013-03-21 19:23:36 följande:
    ändarna får mina små råttor =) dem älskar falukorv ! 

Åh mina råttor ÄLSKADE falukorv. De fick stuvade makaroner också. Fan mer bortskämda än katten!
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:24:42 följande:
    Gör ni? Förvånad
    De smakar ju så hemskt illa!
    Okej, nu förstår jag... Drömmer
  • KimPossible
    Gör ni? Förvånad
    Nej, de smakar ju precis som resten av korven.  Skrattande Eftersom de är av samma "material" så att säga. 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • soffliggaren
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:17:23 följande:

Stecker du 4-5 KORVAR? Hur många korvar köper du egentligen? Och hur många korvar brukar ni äta tillsammans, 10 eller?!
    Om du har en falukorv så skär du väl bitar ? Jag äter kanske fyra skurna falukorvar.

Hur många falukorvar äter du Flört. Jag trodde att alla fattade att det var skurna bitar.
  • Anonym (Pinsamt)
    LillGris skrev 2013-03-21 19:24:24 följande:
    Haha men alltså. När du tagit bort skinnet från körven, så steker du den, ja? Då är liksom.. Allt ätbart, man behöver inte skära bort några kanter!
    Nej innan jag steker så skär jag bort kanterna.
    Är det verkligen bara jag som gör det?
  • jashrinah
    Gör ni? Förvånad
    de smakar exakt likadant som resten av korven xD 
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?