• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • La Lola
    LillGris skrev 2013-03-21 19:30:49 följande:

Haha ja men vad fan, jag förstår ingenting här!
    Nä inte jag heller.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (?????)

Men du tar alltså bort skinnet från korven, sen skär du bort ändarna och sen tar du resterande av korven och "skalar" bort det yttersta på korven?

Allt på falukorven innanför skinnet smakar ju likadant, det är ju exakt samma korvsmet som sprutas in i skinnet!

• LillGris

Men om du skär bort det för att det är äckligt (?) så tycker jag att du ska slänga det, verkar ju knasigt att spara nåt man inte gillar "bara för att"..

• MajaVira
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:29:38 följande:

Ja, men fura skurna falukorvar räcker gott och väl till en hel familj och man har mat över. Så hur en enda kan smäcka i sig fyra falukorvar är en gåta.. 

Att du stecker upp 4-5 bitar falukorv (vilket jag hoppas att du menar) så är det normalt. Men inte 4-5 hela falukorvar i bitar  
    Har du möjligtvis en syster som heter Annette?
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (?????) skrev 2013-03-21 19:32:05 följande:
    Men du tar alltså bort skinnet från korven, sen skär du bort ändarna och sen tar du resterande av korven och "skalar" bort det yttersta på korven?

Allt på falukorven innanför skinnet smakar ju likadant, det är ju exakt samma korvsmet som sprutas in i skinnet!
    Ja precis så menar jag!
  • LillGris
    Tom Araya skrev 2013-03-21 19:31:21 följande:
    Det finns inga kanter på en korv. Det finns ändar och de är lika mycket korv som resten, efter att "skinnet" (det röda utanpå) plockats bort, det ser bara annorlunda ut.

Jag brukar äta upp ändarna råa medan jag steker korvskivorna.

Jag brukar spara dem till frukostmackan, o ösa på johnnys senap. GÖTT!
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:33:12 följande:
    Ja precis så menar jag!
    hur kan det smaka annorlunda när det är samma korvröra i hela korven?
  • Anonym
    Ja precis så menar jag!
    Varför gör du så? Det är ju ingen skillnad i smaken, om du inte köper någon sorts rökt falukorv?
  • jashrinah
    Ja precis så menar jag!
     :O haha du är ju underbar <3
    hur gör du när du äter vanlig korv ? 
  • LillGris
    MajaVira skrev 2013-03-21 19:32:32 följande:
    Har du möjligtvis en syster som heter Annette?

Hahahaha!
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?