• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • LillGris

Haha men alltså. När du tagit bort skinnet från körven, så steker du den, ja? Då är liksom.. Allt ätbart, man behöver inte skära bort några kanter!

• La Lola
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:20:26 följande:
    Inte det som man tar av först, utan kanterna på korven. som kanter på brödet ungefär. Förstår ni vad jag menar?
    Jag skär ju bort det gör inte ni det? Och det är svårt att få bort det utan att en massa korv följer med så att säga.
    Skär du bort ändarna på korven? Varför då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MajaVira

Om jag skär av ändarna på falukorven så äter jag dem medan jag steker resten av korven.

• Anonym (Pinsamt)
    KimPossible skrev 2013-03-21 19:21:48 följande:
    Men...hahahaha! Nej, man ska inte skära bort "kanterna" på falukorv. De äter man.

Du skämtar nu, va'?  
    Gör ni? Förvånad
    De smakar ju så hemskt illa!
  • Sykepleie
    Inte det som man tar av först, utan kanterna på korven. som kanter på brödet ungefär. Förstår ni vad jag menar?
    Jag skär ju bort det gör inte ni det? Och det är svårt att få bort det utan att en massa korv följer med så att säga.

Finns det kanter på falukorv?
  • Anonym (körven)
    Inte det som man tar av först, utan kanterna på korven. som kanter på brödet ungefär. Förstår ni vad jag menar? Jag skär ju bort det gör inte ni det? Och det är svårt att få bort det utan att en massa korv följer med så att säga.

Jag brukar ta potatisskalaren! Funkar finfint Testa! Halvfrys körven lite först bara..
  • Pastell1983
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:24:42 följande:
    Gör ni? Förvånad
    Det gör väll ändå de flesta vad jag vet?
  • La Lola
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:24:42 följande:
    Gör ni? Förvånad
    Va? Det är ju korv...?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?