• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Anonym (?????)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:33:12 följande:
    Ja precis så menar jag!
    Så tror jag inte att många gör, det är nog snarare en fix idé från din sida. Även att det skulle smaka annorlunda än resten utav korven är inbillning eftersom det som sagt är exakt samma korvsmet rakt igenom hela korven. 

• La Lola
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:33:12 följande:
    Ja precis så menar jag!
    Tar du bort skinnet o sen skär du bort det yttersta på korvskivorna?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Polly) skrev 2013-03-21 19:34:21 följande:
    hur kan det smaka annorlunda när det är samma korvröra i hela korven?
    Det vet jag inte men det gör det..
    Usch nu blev det ju ännu mer pinsamt! Tur att jag inte frågade någon jag känner!
  • Anonym (önskar vara *pip)

Jag använder först falukroven som onanistav och sedan skär jag till den till middag. 

• Zizzy Zimsson

Här har vi en falukorv:

Falukorv <--- klicka

Som du ser drar man av "skinnet". Resten är ätbart och smakar exakt likadant. Även kanterna! Det vill säga de två ändarna på korven, även om de råkar vara lite avsmalnande och veckade.

Skrattande Skrattande Skrattande 

• OnlyOne

Vad är det som blir över av falukorven förutom det röda skinnet. Det åker definitivt i soptunnan.

• Tom Araya
    Anonym (önskar vara *pip) skrev 2013-03-21 19:37:15 följande:
    Jag använder först falukroven som onanistav och sedan skär jag till den till middag. 
    DÅ kan utsidan få en något annorlunda smak.
  • soffliggaren
    Sykepleie skrev 2013-03-21 19:29:38 följande:

Ja, men fura skurna falukorvar räcker gott och väl till en hel familj och man har mat över. Så hur en enda kan smäcka i sig fyra falukorvar är en gåta.. 

Att du stecker upp 4-5 bitar falukorv (vilket jag hoppas att du menar) så är det normalt. Men inte 4-5 hela falukorvar i bitar  
    Nämen ååååå vad retligt att jag glömde bitar.

Hahaha herregud om jag hade kunnat trycka i mig 4 falukorvar och mannen resten.Förstår din förvirring

• Sykepleie
    Anonym (önskar vara *pip) skrev 2013-03-21 19:37:15 följande:
  • Anonym (ändarna)

Ändarna kan smaka annorlunda då de fått mest utsättning för röken, det är ju samma om man äter runt om till exempel en rostbiff och jämför det med innanmätet.

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?