• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Karin 748
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:36:53 följande:
    Det vet jag inte men det gör det..
    Usch nu blev det ju ännu mer pinsamt! Tur att jag inte frågade någon jag känner!
    Men det var en väldigt söt tråd det här. Och det gjorde mig väldigt glad på något sätt. :) Lycka till med falukorvandet i framtiden TS :)
  • Anonym (Pinsamt)
    Johans Pillerill skrev 2013-03-21 21:01:21 följande:

Haha, förlåt men det var det knasigaste jag läst... Och maken som klagar för jag alltid skalar lök ett varv extra... Hur gör du med sån kokt smal korv? Det kan inte bli något kvar om du "skalar" den...
    Nej det är ju det som är mitt "problem".. Det känns himla onödigt att kasta kanterna när det är så mycket av korven som följer med.
  • Pandamamma79

Ok, börjar förstå att du inte klarar korvkanter...

Jag hyvlar bort nästan hela osten. Tycker att kanten och i alla fall 1 cm ska bort från alla kanter och ändå smakar det ostkant...även på mjuk hushållsost. Gissa hur mycket som blir över på en brie...

Så jag ska inte klaga på dig som har samma grej för korv. Det är alltså i smaken det sitter...

• Kul
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:03:50 följande:
    Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...
    Vad då blir kvar? Man äter hela korven såklart!
  • Anonym (skippa korven)

Skippa falukorven helt och ät något som är gott och nyttigt istället Kräks

• Kul
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:50:57 följande:
    Jag kan tyvärr inte ta en bild eftersom korven är uppäten och kanterna ligger i komposten. Men ja det är falukorv jag menar.
    Jag äter inte skalet på annan korv heller.
    Hahahahaha!!!!
  • La Lola
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 21:10:04 följande:
    Nej det är ju det som är mitt "problem".. Det känns himla onödigt att kasta kanterna när det är så mycket av korven som följer med.
    Varför gör du så då? Jag kan inte fatta hur du kan tycka att det smakar annorlunda....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • felix le chat
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 21:10:04 följande:
    Det här är ju en estetisk fråga. Jag vill ha samma storlek på skivorna i pannan de 5 ggr om året jag
    steker falukorv. Ändbitarna får katten. Han skiter i estetiken och mumsar glatt.

• Kul

Alltså jag blir nästan förbannad. Vilket i-landproblem! Slänga mat sådär. Skäms!!

• Anonym (korven)

"skalet", vad gullig du är! Låter som något som ungarna skulle säga. Men jag förstår att du tycker det smakar annorlunda. Även om det är samma deg i en limpa så är ju ändå kanterna som är ytterst ine likadana som innanmätet.

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?