• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    islandpeak skrev 2014-02-01 17:52:31 följande:
    Vill inte vara nån glädjedödare heller men tror nog på balansen :) alla våra barn har gjort så typ första gången vi lägger ner dem. Men visst lär de sig och blir mer medvetna efter ett tag. Idag har vi rännt västkusten runt efter ny bil.. Vilken djungel! Vår V70 är för liten för tre bilbarnstolar, trodde inte det var möjligt men så är det. Vad har ni för bil ni som har två barn eller fler?

Ludwig håller balansen perfekt. Är extremt stark i nacken sa BVC. Han kan ligga och sträcka upp huvudet och titta hur länge som helst. Sen rullar han. Vet att han inte tappar balansen ser hur han gör det av fri vilja. Enl BVC lär de sig detta just i denna åldern och framåt.
  • Förstaförsökaren26

Åh va mkt nytt era små lärt sig. Min skrutta har börjat le en massa!! Smälter varje gång jag får ett mega leende av henne! Skruttan väger nu 4500 g och är 55.5 cm lång :)

• Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 10:40:23 följande:

När ska bebisar börja träna nacken å ligga på magen korta stunder?

Enligt min BVC så är det något du kan börja öva på direkt. Naturligtvis ska övningen anpassas efter bebisen.
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2014-02-01 17:26:01 följande:

Läghr Elsa på mage. Hon lägger ner huvudet och bryr sig inte alt somnar. På mitt bröst kan hon lyfta huvudet och kika runt lite. Urr börjsr komma mer frekvänt och hon är gärna social räcker ut tungan ler osv.6v nu så hon borde ji träna magläge för nacken.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Så gör Ted med. Han vägrar lyfta på nacken när han ligger ner. Han ligger bara och kollar när vi lägger honom på mage. Men lägger vi honom på mage på oss, så jäklar ska han ha uppe huvudet hela tiden :P
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 10:40:23 följande:
    När ska bebisar börja träna nacken å ligga på magen korta stunder?

Vi började när Ludwig var ca 4 veckor. Det har gått rätt trögt, han har inte orkat så mkt utan kinkat och vilat huvudet men sista veckan kan han ligga länge och kika och sträcka på huvudet riktigt högt plus att han rullar ibland. Så nu lägger jag honom på golvet jättemkt. Om jag ska göra något lägger jag ner honom på mage. Ser ut som han är påväg att åla
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 11:28:38 följande:
    Plopps80 - åh vilka utvecklingar han gör! :) måste kännas jätte roligt å va stolt man blir! :)

Ja det är riktigt kul längtar tills han börjar greppa saker nu. Han har börjat slå efter saker och ibland tar han i grejer men det är omedvetet fortfarande. E så kul när de upptäcker händerna och fachinerad kan ligga och titta på de hur länge som helst.
  • MissKaos

Min bebis sov i sin egen säng flera timmar inatt! Och natten innan. Ifs lagt ner henne sovandes men hon blir inte ledsen när hon vaknar utan gruffar bara. Skönt 3h själv i sängen gör gött! Ffa för ryggen..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft