• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Tror inte på att hålla isär dom på det sättet.. Tror man bygger upp avundsjuka mer då. Lekhage är otänkbart för oss. Nog bättre att göra Ferdinand delaktig och bara fortsätta vara bestämd. Tills han börjar förstå. men som jag skrev innan tror jag inte han är avundsjuk alls typ för han blir jätteglad av douglas. Ler hela tiden riktigt stort till honom, mer som den roligaste leksaken. Det är inte som han är sur/ledsen och går och tjyvnyper liksom. Well, det är så
    Jag kommer fortsätta iaf. Alla har ju sina egna idéer om vad som är bäst.

• islandpeak

Oj.. Så gjorde vi oxå skulle jag skriva! Vi gjorde Sigge delaktig, sen var han inte alltid intresserad men vi trodde det skulle vara bäst. Nu är de ju osams som få men det beror nog inte på det. De har en sjuk tävlingsinstinkt och konkurrerar om ALLT! Vi har försökt allt, prata med de, bli arga, ignorera.. Inget hjälper.. Så de får la hålla på ;) nångång lär de sig nog..

• siolina
    moruri skrev 2014-01-31 13:51:32 följande:
    Tror inte på att hålla isär dom på det sättet.. Tror man bygger upp avundsjuka mer då. Lekhage är otänkbart för oss. Nog bättre att göra Ferdinand delaktig och bara fortsätta vara bestämd. Tills han börjar förstå. men som jag skrev innan tror jag inte han är avundsjuk alls typ för han blir jätteglad av douglas. Ler hela tiden riktigt stort till honom, mer som den roligaste leksaken. Det är inte som han är sur/ledsen och går och tjyvnyper liksom. Well, det är så
    Jag kommer fortsätta iaf. Alla har ju sina egna idéer om vad som är bäst.
    Menar inte heller att man ska hålla isär. Bara att jag inte skulle låta dem vara ensamma med varandra.
    Och då talar jag ju mer i generella termer eftersom jag inte vet hur det är hos er. Är säker på att du gör det som är bäst i er situation. Det är ju väldigt bra att han blir glad av, och gillar Douglas. Så småningom kommer han ju förstå mer. Han är ju liten ännu, och det är ju dessutom skillnad på "våld" och "våld". Alla barn har väl perioder där de är mer våldsamma, och slår andra barn för att de har en leksak de vill ha etc, och sedan finns det ju mer aggressivt beteende, men det här låter ju mer som att Ferdinand är lite hårdhänt för att han inte har fattat vad Douglas är än. När Douglas blir större kommer det ju ge med sig. Och då kommer det ju vara skönt om ni inte har problematiserat deras relation från början. Så du gör nog helt rätt tror jag.
  • moruri

Hehe, nej beror nog inte på det:p är ju faktiskt så att alla syskon är inte bästa vänner heller :p även om man såklart önskar att de ska vara det. Hoppas hoppas mins blir det iaf :p

• moruri

Ja precis. Ferdinand är ju inte hårdhänt för att vara elak utan just för att han inte förstår bättre. :) när han slängde saken låg Douglas dessutom i mitt knä. Så de var ju under uppsikt, bara jag som inte var snabb nog.

• Plopps80

Undrar ibland om vi flänger runt för mycket. Jag gillar att hitta på saker när jag är F-ledig. I måndags besökte vi vänner, i tisdags var vi och shoppade ett par timmar, i onsdags var vi hemma och tog det lungt, igår var vi hos min bästa vän. Idag har vi varit på öppna förskolan (Ludde sov dock 2 timmar i vagnen ute), sen gick vi hem och var hemma två timmar innan vi gick på aktivitet för dottern nu tog mannen med sig barnen ut men Ludde har ju legat mkt i vagnen idag. Imorn ska vi till svärmor och svägerskan. En del påstår att bebisar inte mår bra av att man gör massa saker, att man helst ska vara hemma. Fram tills denna vecka har vi bara varit hemma i stort sett och denna vecka har väl varit väl intensiv framförallt denna dagen. Ludwig verkar inte ha ont av det på något sätt. Han hanterar intryck bättre än syrran som var mer känslig. Jag hittade på en hel del med henne också när hon var bebis.

• sarak
    Nov13 skrev 2014-01-31 11:57:53 följande:
    Ny vägning igår. +122g på två dagar. Istället för att gråta denna gång var jag nära att jubla rakt ut. Kanske kanske vänder det nu? Ny provtagning för levervärdet på torsdag. Oroliga dagar fram tills dess såklart.

Han utvecklas normalt mentalt iaf. Älskar alla små framsteg. Han har redan en favoritsång. Imse vimse spindel. Han blir så glad av den! Och han älskar när jag pussar på hans näsa. Världens smile! Han upptäckte även att det går att plaska i badet häromdagen. Helt hysterisk med armar och ben och ett stor smile efteråt. Älskar verkligen att vara mamma!
    Åh vad bra!! Och skönt att han verkar pigg med, det är ju ett gott tecken!!
  • MissKaos

Plopps men det blir ju så. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft