• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Sarak: ju men det ät ju skillnad när barnen är lite större men en bebis som bara är några veckor gammal är faktiskt rätt ömtålig. Så något syskonbråk är det ju knappast tal om.

Låter som att du gör helt rätt moruri som fortsätter förklara, vara uppmärksam och ha (låter det som) en stor dos tålamod.

• moruri

Ja, skulle ju aldrig våga lämna de ensamma i ett rum, då vore man rent ut sagt stupid! Det hade kunnat sluta riktigt illa.

• Plopps80

I natt har Ludwig sovit gott och jag med. Somnade 22:30 och vaknade 07 efter två amningar som jag gjorde i sömnen. Igår var vi hos min bästa kompis. Hade beklagat mig att han är så orolig på kvällarna. Han satt lugnt i hennes knä i två timmar. Berättade att han inte tar napp. Hon stack in den och han sög på den i 35 min. Varför är det alltid så? Go kväll iaf. Dottern lekte med hennes systerdotter och Ludwig var en liten ängel hela kvällen. När vi skulle åka hem gallskrek han 3 minuter i bilen innan han somnade. Väl hemma knorrade han lite och vi somnade ihop direkt. Tycker ofta han är lugnare när vi är iväg än när vi är hemma. Är inte det konstigt?

• Förstaförsökaren26

Plopps80 - skönt att natten var bra! Haha du jag undrar samma! Var på BVC igår å tänkte ta upp att hon gråter hela tiden och är som ett plåster på mig. Ja, vad sker? Jo, ungen är nöjd å glad å trivs hos sin far att sitta fast på mig behövdes inte. Men sen kom vi hem å då började hon skrika för då är det jag " den vandrade matmaskinen" som gäller.

• islandpeak

Moruri: jag har oxå 12 mån mellan mina pojkar och det var precis likadant för oss när lillebror kom. Storebror trodde det var en leksak o var ganska avis, men tack o lov var pappan hemma i 3 mån. Men var jag själv så var det precis som du beskriver! Och tyvärr har det inte gått över.. De är såna ovänner allt som oftast.. Och inte har det blivit bättre sen lillasyster kom. Tom dagis påpekar hur osams de är och då går de inte på samma avdelning! Men de dras till varann som magneter. Kanske kanske att de blivit liiiite bättre vänner det sista så jag hoppas det fortsätter så..

• MissKaos

Du luktar mat det gör inte hon!

Skönt att du fick vila!!

Jag harcträningsvörk idag. Ochvettsn skriker ovh beter sig vill inte ha frukost. Resultat krig. Han blir odräglig utan mat.

Plopps80 skrev 2014-01-31 08:10:46 följande:
    I natt har Ludwig sovit gott och jag med. Somnade 22:30 och vaknade 07 efter två amningar som jag gjorde i sömnen. Igår var vi hos min bästa kompis. Hade beklagat mig att han är så orolig på kvällarna. Han satt lugnt i hennes knä i två timmar. Berättade att han inte tar napp. Hon stack in den och han sög på den i 35 min. Varför är det alltid så? Go kväll iaf. Dottern lekte med hennes systerdotter och Ludwig var en liten ängel hela kvällen. När vi skulle åka hem gallskrek han 3 minuter i bilen innan han somnade. Väl hemma knorrade han lite och vi somnade ihop direkt. Tycker ofta han är lugnare när vi är iväg än när vi är hemma. Är inte det konstigt?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Kan avslag återkomma? Mitt hade ( trodde jag) upphört i helgen. Var då endast vita flytningar typ om ens det. Å nu igår kväll när jag skulle på toan upptäckte jag blod. Riktigt mörkrött blod, eller kan det vara min mens som kommit?!

• islandpeak

Så har det gjort för mig oxå.. Sen försvann det lika snabbt igen. Funderar på om det är typ nån "sårskorpa" som lossnade eller nåt, kändes inte som mens.. Dock hade jag ett dygn uppehåll i amningen för två v sen när Ingrid var sjuk, kanske är mens ändå..

• Plopps80

Miss kaos förstår bara inte för luddes pappa brukar få ta honom på kvällen men då är han inte så lugn trots att han inte luktar mat. Glad att han trivs hos bästisen hon betyder massor. Gött me träningsvärk då vet man att det händer grejer

• Förstaförsökaren26

Islandpeak - hade hoppats på att slippa mensen ett tag men men. Dags att börja tänka på preventivmedel antar jag! Bebis nr 2 får allt vänta ett bra tag!