• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hon vägrar.. spottar ut. Jag är napp.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 20:46:28 följande:
    Vad har ni för nappar till era barn?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • islandpeak

Mam 0-6 mån. Hon hade mam 0-2 mån innan, men den känns för liten.. Hon är så rund i kinderna ;)

• siolina

Vi har hevea men det är bara med min sambo han ibland använder den .
  • siolina

Jag blir irriterad när BVC säger saker som att det är viktigt att träna nacken genom att ligga på mage. Det skapar onödig stress hos många vars barn inte ännu vill det. Det finns andra sätt att träna nacken. Det är typ bara när de ligger på rygg som nacken inte tränas. Det är inte så bråttom att en måste tvinga en gråtande bebis att ligga på mage.

• Jis

Ang träning av nacken fick vi banning i veckan på två månaders kontrollen. Även fast Stella är stark och ligger på oss och "tränar" så behöver dom ligga på golvet. Det är inte samma sorts träning. Så nu får hon det två kortare pass lm dagen - hon hatar det!

• Repan

Theo är stark i nacken, han blir också arg när vi tränar honom men det är klart de gapar o stånkar - det gör ju vi med om vi lyfter tungt på gymmet ?

Han får ligga kanske 10 min o ibland lägger han ner huvudet o vilar när han tröttnar o ibland blir han väldigt gråtledsen o då tröstar vi honom o försöker igen sen. Att de skriker o kämpar är ju inte så konstigt med tanke på ansträngningen.

• Felinne

Vi testade napp till vår kille för första gången i lördags (han blir 5v nu på tisdag). En från mam 0-2månader. Gick väl med blandat resultat men vi fortsätter försöka. Om det blir succé sedan tänker jag köpa nappar från Natursutten
  • moruri

Mam 0-6 månader använder Douglas, han diggar sin napp!

Många här inne som följer bvc ord slaviskt eller? :p
    Tänker som siolina, att nacken tränas utan aktiv träning. Ferdinand låg aldrig på golvet och tror knappast det är något de "behöver" göra. Är väl ingen som låter sin bebis ligga på rygg hela dagarna liksom. Skulle inte låta min bebis ligga så om den blir ledsen. Men det är jag det. Douglas får ligga på min mage eller i knät eller på mage på underarmen, helt övertygad om att den träningen räcker.

• Plopps80

Litar stenhårt på min BVC sköterska som har lång erfarenhet av barn. Säger hon att det är viktigt att träna nacken och att bebisar ska ligga mkt på mage så tror jag på det! Enligt henne främjar det motorik och utveckling. Barn som ligger mkt på mage ålar och kryper tidigare än barn som inte ligger på golvet. Givetvis lyssnar jag på människor som kan sin sak!

• sarak

Rasmus tycker nackträningen är helt okej. Men han tränar också mycket när han ligger på oss eller vi bär honom. Tror det är roligare då, dom ser liksom mera. Jag gör plankan 6 dagar i veckan, då får han ligga på mage under mig. Så kör vi intervaller med gos mellan. 

Mam napp, orginal 0-6 månader används flitigt här! Så fula mönster bara