• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Min unge vägrar ligga på mage. Kan göra det om han ligger på nån av oss, men träning är det inte tal om. Stora syster var likadan. Hyfsat stark i nacken ändå. Tvivlar på att de har träningsbehov. Känns som en gammal myt. Han "tränar" ju ändå på andra sätt.

• siolina

Däremot sover han alltid på mig och ytterst sällan (<10 ggr nattetid )mer än två timmar i stöten. Vi har inte ens en säng till honom: what's the point när det är jag som är hans madrass.

• Plopps80

Ludwig har också hatat att ligga på mage men mkt träning har gett resultat ser jag. Min BVC sköterska sa att jag ska ha honom på mage så mkt som möjligt för det främjar motorik och utveckling. Inte vet jag. Tycker det är kul att sitta där på golvet med honom så jag gör det gärna.

• Förstaförsökaren26

Jag provade att lägga vår skrutt på magen. Hon bara tittade på mig med en blick som typ sa " å nu vad?!?" Haha får fortsätta prova! BVC sa att hon har stark nacke men vi får se. Jag gick vid 11 mån å min sambo vid 15mån så ska bli spännande å se.

• IdaJ
    siolina skrev 2014-02-02 16:29:36 följande:

Min unge vägrar ligga på mage. Kan göra det om han ligger på nån av oss, men träning är det inte tal om. Stora syster var likadan. Hyfsat stark i nacken ändå. Tvivlar på att de har träningsbehov. Känns som en gammal myt. Han "tränar" ju ändå på andra sätt.

Jag känner också att det inte gör någonting om Ted inte vill träna nacke när han ligger på mage, jag ser ju att han är starkt i nacken och tränar den på annat sätt.
  • siolina

Det är ju kul att sitta med dem om de trivs på mage. Inte om man ska tvinga en motvillig skrikis :)

Senare kommer han ju så klart tycka att det är roligt att ligga och leka men det är svårt att träna på nåt de inte gillar om man inte tycker att det är ok att de skriker. Jag tror mer att det kommer när de är redo.

• Plopps80
    siolina skrev 2014-02-02 18:45:56 följande:
    Det är ju kul att sitta med dem om de trivs på mage. Inte om man ska tvinga en motvillig skrikis :) Senare kommer han ju så klart tycka att det är roligt att ligga och leka men det är svårt att träna på nåt de inte gillar om man inte tycker att det är ok att de skriker. Jag tror mer att det kommer när de är redo.

Jo men innan de kan gnäller de ju och är ledsna. Är väl därför man ska träna så att de vänjer sig och blir starkare Ludwig har gnällt varje dag i 6 veckor vid magträning men nu har han börjat gilla det. Verkar enligt BVC vara viktigt men man gör ju givetvis som man vill själv.
  • Irlais

Min bebis (snart 11 veckor) har också börjat rulla från mage till rygg. De första gångerna såg det ut som att han tappade balansen men den senaste gången såg det väldigt medvetet ut. Han flyttade armarna och kämpade för att hamna på sidan, och från sidan till rygg. När jag lägger honom på mage nu försöker han flytta armarna så han ska rulla...

Han är väldigt stark i nacken och har kunnat hålla upp huvudet bra sen början typ, men blivit arg när han inte orkar längre ;) nu när han orkar hålla huvudet uppe längre stunder går det också bra att ligga på mage. Kan tänka mig att det blir roligare och roligare när han blir bättre på att rulla också :)

• Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 20:46:28 följande:

Vad har ni för nappar till era barn?

Esska mini 0-6 mån