• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Nov13: Gud så skönt! Nu får det verkligen fortsätta åt rätt håll! :)

• Plopps80

Idag blir Ludwig 10 veckor. 2 månader och 9 dagar. Han var lite orolig igår kväll men inte så mycket som vanligt. La mig och ammade vid 21 och vi somna och sov till 03. Sedan sov vi till 05:30 och 7:30. Det bästa är att han ligger still!!! Detta barn vill ligga klistrad på min kropp och höra mina andetag. Det är bara mysigt men han har rört sig oavbrutet och knorrat och låtit så nattsömnen har blivit rejält störd. Små bebisar gör ju så när de sover men det senaste har han slutat mer och mer med detta. Vågar man hoppas på att kvällskinket och dessa nätter av konstant rörelse snart är ett minne blott! Runt 3 mån brukar ju den där oron på kvällen avta. Han sliter ju inte i brösten längre och han går att avleda en stund. I fredags rullade han föresten 2 ggr från mage till rygg. Hihi.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-01 08:01:49 följande:
    Idag blir Ludwig 10 veckor. 2 månader och 9 dagar. Han var lite orolig igår kväll men inte så mycket som vanligt. La mig och ammade vid 21 och vi somna och sov till 03. Sedan sov vi till 05:30 och 7:30. Det bästa är att han ligger still!!! Detta barn vill ligga klistrad på min kropp och höra mina andetag. Det är bara mysigt men han har rört sig oavbrutet och knorrat och låtit så nattsömnen har blivit rejält störd. Små bebisar gör ju så när de sover men det senaste har han slutat mer och mer med detta. Vågar man hoppas på att kvällskinket och dessa nätter av konstant rörelse snart är ett minne blott! Runt 3 mån brukar ju den där oron på kvällen avta. Han sliter ju inte i brösten längre och han går att avleda en stund. I fredags rullade han föresten 2 ggr från mage till rygg. Hihi.
    Rasmus har också rullat från mage till rygg flera gånger. N'r jag sa det till BVC-sköterskan sa hon att han nog bar tappade balansen?? Glädjedödare!! Fast när hon sagt det så ser det ju faktiskt lite så ut. Han gör det direkt man lägger honom på mage nu, så det verkar som om han gör det medvetet. Vet inte om ni kan se den här filmen? www.familjeliv.se/Hem/sarak/video.php
  • Cornelia 084

Maya vänder också sig från mage till rygg varenda gång hon ligger på mage. Hon började med det för 3-4 dagar sedan. Ingen aning om det är medvetet eller som hon tappar balansen. Hon är dock väldigt rörlig och lägger man henne på ett ställe så förflyttar hon sig en bit genom att spralla med ben och armar och "åla" sig.

• MissKaos

Läghr Elsa på mage. Hon lägger ner huvudet och bryr sig inte alt somnar. På mitt bröst kan hon lyfta huvudet och kika runt lite. Urr börjsr komma mer frekvänt och hon är gärna social räcker ut tungan ler osv.6v nu så hon borde ji träna magläge för nacken.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Maya är 7 veckor och tycker om att ligga på mage och träna nacken, när hon är nöjd för övrigt dvs :) Sonen blev alltid skogstokig när vi lade honom på magen för att träna nacken som bebis, det gick helt enkelt inte :)

• Plopps80

Nä sarak det är ju nu dom lär sig det! Ludwig gör det verkligen medvetet. Parerar huvudet och allt. Kunde inte se videon men är säker på att Rasmus vänder sig för att han lärt sig det.

• MissKaos

Barnkalas för stora. Trött! Bästa natten iövrigy. Elsa somnade i son babysitter vid 18-19igår. Sov fick ny blöja pyjamas och ammades vid 21. La över i spjälsäng där soc hon! ! Ett par timmar. Idag har hon mest sovit. Stimmigt för henne med 9femåringar förståss.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • islandpeak

Vill inte vara nån glädjedödare heller men tror nog på balansen :) alla våra barn har gjort så typ första gången vi lägger ner dem. Men visst lär de sig och blir mer medvetna efter ett tag.

Idag har vi rännt västkusten runt efter ny bil.. Vilken djungel! Vår V70 är för liten för tre bilbarnstolar, trodde inte det var möjligt men så är det. Vad har ni för bil ni som har två barn eller fler?