• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Elsa somnade kl 1 inatt. Hon kör tonårsstyle. Sova länge på fm uppe sent. Åt en gång på natten och sen mayade jag henne kl7 mitt bröst var explosionsnära.

. Idag premiär på gymmet. Mammacore. E sov nästsn hela passet. Imorgon kommer jag vara mörbultad. Men dax att göra ngt åt formen så ryggen interasar. Vill gärnaci jeansen igen. Får på mig 31 i midjan nu. BruBrukar dra 26 el 27. Hmm.. kommer det ens gå bli normal igen eller får man acceptera att ålder och barnafödande tar ut sin rätt nu?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Där fick jag för att jag sa att mitt barn mest sover, eller i varje fall inte är vaken så långa stunder. Nu har han precis tvärslockat efter att ha varit klarvaken i över tre timmar och krävt att bli konstant underhållen. Puuuh, kan man få sitt eftermiddagskaffe nu tro. 

• Repan
    MissKaos skrev 2014-01-30 16:07:15 följande:

Elsa somnade kl 1 inatt. Hon kör tonårsstyle. Sova länge på fm uppe sent. Åt en gång på natten och sen mayade jag henne kl7 mitt bröst var explosionsnära.

. Idag premiär på gymmet. Mammacore. E sov nästsn hela passet. Imorgon kommer jag vara mörbultad. Men dax att göra ngt åt formen så ryggen interasar. Vill gärnaci jeansen igen. Får på mig 31 i midjan nu. BruBrukar dra 26 el 27. Hmm.. kommer det ens gå bli normal igen eller får man acceptera att ålder och barnafödande tar ut sin rätt nu?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Är normal/smal men ej haft 26/27 sen 10-årsåldern o då var det ju cm-storlek ;)
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-30 16:07:15 följande:

T har samma dygnsrytm som E, tonåring! :)
  • sarak

Q

moruri skrev 2014-01-30 09:23:14 följande:
    Tror Ferdinand blivit påverkad av allt runt om. Fått lillebror, flyttat, pappa borta... Sover jätteoroligt och såååå svår att söva. Känner mig som sämsta mamman när tålamodet sviker. Sen hjälper det inte när han är allmänt jävlig och kastar min telefon i golvet och nyper lillebror. Helt slut!!!!!

Inte konstigt att han reagerar. Men någon dålig mamma verkar du då rakt inte vara, snarare världens bästa supermorsa. Inte många som skulle klara det du just nu går igenom.
  • siolina

Jamil äter så ofta, speciellt på nätterna, att jag i princip inte har sovit två timmar i sträck sedan han kom. Det är ett under att jag överhuvudtaget funkar!

Ensam hemma med barnen i natt, frugan jobbar natt. Men sedan är hon ledig i morgon och jag ska jobba.

• MissKaos

Beror nog mer åå kroppsform än kilovikt. Jag gillar långdistans löpning. Det gör ju ngt med kroppen om man springer 4-7mil i veckan cyklar 8mil och styrketränar lite...

Repan skrev 2014-01-30 16:32:08 följande:
    Är normal/smal men ej haft 26/27 sen 10-årsåldern o då var det ju cm-storlek ;)

• MissKaos

Man får vara glad så länge dom inte kommer hem fulla

Repan skrev 2014-01-30 16:44:54 följande:
    T har samma dygnsrytm som E, tonåring! :)

• MissKaos

Jobbigt!! Min stora gjorde så. Fåse om E vörjar med det med sen

[quote=72380244][quote-nickfy]siolina skrev 2014-01-30 17:53:36 följande:[/quote-nick]Jamil äter så ofta, speciellt på nätterna, att jag i princip inte har sovit två timmar i sträck sedan han kom. Det är ett under att jag överhuvudtaget funkar!

Ensam hemma med barnen i natt, frugan jobbar natt. Men sedan är hon ledig i morgon och jag ska jobba.[/quote]

• siolina
    MissKaos skrev 2014-01-30 18:29:42 följande:
    Jobbigt!! Min stora gjorde så. Fåse om E vörjar med det med sen
    [quote=72380244][quote-nickfy]siolina skrev 2014-01-30 17:53:36 följande:[/quote-nick]Jamil äter så ofta, speciellt på nätterna, att jag i princip inte har sovit två timmar i sträck sedan han kom. Det är ett under att jag överhuvudtaget funkar!

Ensam hemma med barnen i natt, frugan jobbar natt. Men sedan är hon ledig i morgon och jag ska jobba.[/quote]
    Hoppas inte! vår dotter åt flaska och hade napp, det var aldrig lika desperat med henne. Han har gjort varit sådan här sedan start, snuttar mycket men äter som mest på nätterna. Kräver attbli buren hela tiden också Klarar max fem minuter utan att bli buren av någon av oss. Är ännu värre än sin syster. Mysigt men jobbigt, herregud. Tur att vi har bärselen.
Svar på tråden December bebis 2013