• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Imorgon

Plopps80 skrev 2014-02-03 15:30:00 följande:
    Skulle vi ses hos dig imorn eller nästa vecka miss kaos? För det var väl en tisdag vi sa?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tror bara det blir vi dock!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fast från fyra månader är ju rådet ayt man kan ge smakisar

Min son fick tidigare bvc tyckte ert var ok. Han var hungrig..

moruri skrev 2014-02-03 16:38:14 följande:
    Hihi! För mig är det väldigt stor skillnad på att ta in råd de ger och följa de slaviskt.. :p

Mycket för att min erfarenhet av Bvc är att

Så många sköterskor talar utifrån sin egen erfarenhet och inte ren fakta. Hade du plopps sagt till min Bvc sköterska att du tänker ge smakportioner från 4 månader hade hon uttryck sig att du är galen! Det jag vill säga är att man tar in de råd som passar en och som man tror på. Som skrivet så ändras ju deras rekommendationer stup i kvarten...

• Plopps80
    moruri skrev 2014-02-03 16:38:14 följande:
    Hihi! För mig är det väldigt stor skillnad på att ta in råd de ger och följa de slaviskt.. :p Mycket för att min erfarenhet av Bvc är att Så många sköterskor talar utifrån sin egen erfarenhet och inte ren fakta. Hade du plopps sagt till min Bvc sköterska att du tänker ge smakportioner från 4 månader hade hon uttryck sig att du är galen! Det jag vill säga är att man tar in de råd som passar en och som man tror på. Som skrivet så ändras ju deras rekommendationer stup i kvarten...

Men smakpotioner får man ju ge från 4 månader. BVC har väl ändå samma rekommendationer? Barnen ska ju smaka på allt nu ja utom honung och nötter. Amma och ge smakisar från 4 mån är ju det som gäller.
    sarak skrev 2014-02-03 14:45:02 följande:
    Rasmus har börjat med något nytt halvvaket tillstånd ganska ofta. Förut så var det vaken och full fart, sen pang sova som en stock. Nu är han ofta mer halvsovande/vilande än den riktigt djupa sömnen. Som om han ligger i dvala, helt avslappnad men med ögonen öppna. Ser ganska skönt ut. Något ni känner igen från era små?

Japp så gör Ludwig ofta. Då är han mer lättväckt och svår att lägga ner.
  • MissKaos

Min son är hemma så ingen tidspass för mig När du vill!!

Plopps80 skrev 2014-02-03 18:08:43 följande:
    Miss k vilken tid? Hade helst kommit utan tösen första gången.

• Plopps80

Läste just att Livsmedelsverkets rekommendationer är att man kan börja med smakpotioner vid 4 månaders ålder Sålänge det inte konkurrerar med amningen. Så det måste väl ändå alla BVC sköterskor följa....

• MissKaos

Ja lite sent kanske. Men ta med henne! Jag har oöppnad play doh kan det vara ngt? Och film...

Idag åkte dom lerkana på fsk. Ist för snökana.. gissa overallstatus?

Plopps80 skrev 2014-02-03 18:11:55 följande:
    Men då tar jag med henne om han ändå är hemma för efter 14 blir väl sent kanske?

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-03 18:16:19 följande:
    Ja lite sent kanske. Men ta med henne! Jag har oöppnad play doh kan det vara ngt? Och film... Idag åkte dom lerkana på fsk. Ist för snökana.. gissa overallstatus?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja det blir väl bra! ska vi komma 10-11?