• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Min Bvc säger smaksensationer från 4 månader, alltså dopp i fingret som vi pratade om tidigare i tråden. Och att man kan börja introducera lite gröt. Men inte tal om vanliga smakportioner, det är först vid 6 månader.

• Plopps80
    moruri skrev 2014-02-03 18:29:47 följande:
    Min Bvc säger smaksensationer från 4 månader, alltså dopp i fingret som vi pratade om tidigare i tråden. Och att man kan börja introducera lite gröt. Men inte tal om vanliga smakportioner, det är först vid 6 månader.

Smakpotion för mig är en sked hit och en sked dit, ett litet rån eller en majskrok. Inte en måltid.
  • MissKaos

En smakport är ngn matsked grötpulver tror jag der står på förpackningen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Perfekt! Kul att ses! Lura mig inte att skratta bara jag hsr gjort dag ett i olgas bok. Har inga magmuskler

Plopps80 skrev 2014-02-03 18:23:53 följande:
    Ja det blir väl bra! ska vi komma 10-11?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-03 19:32:16 följande:
    Perfekt! Kul att ses! Lura mig inte att skratta bara jag hsr gjort dag ett i olgas bok. Har inga magmuskler
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har Olgas bok och en gymboll å hantlar. Men vart är motivationen? Kan man köpa den?? Ska bli kul satsar på att vara hos dig vid 11 då
  • sarak

Har precis beställt en Stokkestol med insatsen för nyfödda. Ångest, mycket pengar!! Men blir så stressad över att han sitter i babysittern på golvet med en tiggandes hund bredvid sig när han äter. Tänker han (och vi) skulle tycka det var mysigt om han var med vid bordet. Hoppas att det är välinvesterade pengar

• moruri

Just to clear all out!
    Tror ingen låter sin bebis ligga helt ledsen för att nackträna! Klart man hör skillnad om det är de bara gnäller lite eller om de är hjärtskärande skrik! :) tyvärr skrek Ferdinand heeeelt hjärtskärande varje gång man la honom på mage själv. Så det funkade inte på oss och han klarade sig fin fint i utvecklingen även om han bara tränade nacken på oss. Douglas har inget emot att ligga på mage själv men av säkerhetsskäl (aka terroristen) ligger inte han heller på golvet. :p och av MIN erfarenhet kommer douglas även han få en stark nacke och inte vara senare motoriskt än andra barn. :)

Detta som är grejen med forum, att byta erfarenheter. Min erfarenhet av Bvc är att de kan gå rätt hårt fram ibland vilket får folk att följa deras ord bibliskt, men efter att ha bollats runt mellan många olika sköterskor så märker man hur många just lägger in sina egna erfarenheter mycket (på gott och ont) och sina egna moral and all that. Och dessa
    Åsikter och "vetskap" har varit så olika sins emellan så jag har lärt mig att försöka sålla och lyssna på vad som bara är egen åsikt, rekommendation och ren livsfara!

• MissKaos

Vi får peppa varandra! Jag har ingen boll.. får slaffa sen. Har gummiband inga hantlar.

Blir perfekt!

Plopps80 skrev 2014-02-03 19:47:33 följande:
    Har Olgas bok och en gymboll å hantlar. Men vart är motivationen? Kan man köpa den?? Ska bli kul satsar på att vara hos dig vid 11 då

• sarak
    MissKaos skrev 2014-02-03 20:42:28 följande:
    Vi får peppa varandra! Jag har ingen boll.. får slaffa sen. Har gummiband inga hantlar.
    Blir perfekt!
    Ett tips är att gilla Mamma fitness sweden på facebook så får man en käftsmäll varje gång man loggar in. Olga skriver alltid något hurtigt som åtminstone har fått fart på mig varje dag nu i några veckor.