• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    sarak skrev 2014-02-03 20:39:06 följande:
    Har precis beställt en Stokkestol med insatsen för nyfödda. Ångest, mycket pengar!! Men blir så stressad över att han sitter i babysittern på golvet med en tiggandes hund bredvid sig när han äter. Tänker han (och vi) skulle tycka det var mysigt om han var med vid bordet. Hoppas att det är välinvesterade pengar

Vi tänkte snart sätta Ludwig i barnstol. Dottern satt i antilop med uppblåsbar kudde från Ikea vid 3 månader. Var den väldigt dyr? Tänker att han snart kan sitta i vanlig stol som inte är så dyr.
  • MissKaos

Tack! Will do

sarak skrev 2014-02-03 20:48:38 följande:
    Ett tips är att gilla Mamma fitness sweden på facebook så får man en käftsmäll varje gång man loggar in. Olga skriver alltid något hurtigt som åtminstone har fått fart på mig varje dag nu i några veckor. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hur är era barn på natten? Ludwig rör sig oavbrutet mellan 02 tills vi går upp. Han vrider huvudet och rör på ben och armar i sömnen. Han vill ligga nära nära och vill inte sova i sin säng. Jag blir galen. Sover sjukt dåligt! Läste att bebisar ofta gör så under rem sömnen då de drömmer mkt. Minns inte att dottern rörde sig så mkt. Han är väldigt rörlig på dagen också. Rör på huvudet för att se på alla saker och han gillar att stå i mitt knä. Rör era bebisar på sig mkt i sömnen? Låter gör han också men jag har öronproppar så det störs jag inte av så.

• Förstaförsökaren26

Åh ja min bebis låter mkt. Mmm Mmm mmmm låter hon å snarkar! Rör sig gör hon ibland å som sagt hon sover på mig, aldrig i säng. Med undantag för igår på morgonen!

• MissKaos

Min har sprattlat som en elvisp inatt. Tror dock det beror på att han var full av skit.. hob fes som om hob hade varit på ölhallen. bajskalas nu på morgonen. Bajs i bodyn. Blöjan flöt. Och mer på skötbordet. .

Nu väntar vi på plopps! Spännande

Inga sviter efter gårdagens träning idag ska jag gå en promenad... maken ska iväg ikväll åå hockey. Så innan dess måste jag ut! Imorgon styrkepasset igen. Blir även promenad då vi ska till bvc. Tors mammacore på gymmet och fredag promenad. Blir lite fel enl boken men man får väl anpassa till verkligheten antar jag. Känner mig just nu taggad på detta hoppas det varar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Min lilla unge har sovit jättebra! 2,5 h sen äta, sen 2 h till! Efter det lite oroligare och under amning, men jag känner mig ändå mer utvilad än vanligt. Tur det, för stora ungen är sjuk och hemma från förskolan, och jag har jobb jag borde sätta igång med för jag har dead line nästa vecka men det får nog vänta trots allt.

Synd att det här lilla plåstret vägrar ligga själv och sova, skulle vilja gosa bättre med min stora sjukling.

• siolina
    FiaFunderar skrev 2014-02-04 12:48:02 följande:
    Har en bebis som inte går upp i vikt...

/orolig mamma

Jasså? Berätta.

Har jag missat att det var problem med det eller är det nytt?
  • FiaFunderar
    siolina skrev 2014-02-04 13:08:11 följande:

Jasså? Berätta.

Har jag missat att det var problem med det eller är det nytt?
    Hon tål inte mjölkprotein har vi kommit fram till. Tydligen vanligt med dålig viktuppgång när de är känsliga mot mjölk... Men jag blir ändå orolig :/

Hon vägde 4120 vid födsel

Väger nu 4440 g (6 veckor på fredag)