• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    sarak skrev 2014-02-04 15:33:42 följande:

Saknar några i tråden. Tuttiluttan tillexempel. Hoppas dom mår bra. Kan vi inte enas om att om man lämnar tråden så skriva om det? Slipper man gå och fundera på om något har hänt?

Jag är kvar, läser varje dag! Jag har skrivit ett par ggr men får inga svar, det skrivs så mycket i denna tråd att många inlägg försvinner snabbt. De har bara blivit så att jag inte skriver ngt ( känns som att prata med en vägg ) ta mig inte fel, men får man ingen respons slutar man med de man gör!

Jag har iaf slutat amma helt nu, hur mycket än tösen än sög, bökade och verkligen försökte äta kom där inget De va sorligt i början att ge flaska heltid men nu känns de bra. Jag ser ju hur nöjd hon är och hon mår jätte bra.

Hon växer på i rally fart, hon är 6v nu, hon är väldigt mycket med ler, jollrar och väldigt nyfiken det tindrar i hennes ögon när hon är "medveten "
  • Plopps80

Rekord här med sömnen. Ludwig sov mellan 21-07 och åt bara en snabb slurk vid 03. Han har dessutom legat still. Antar att magen krånglat de 3 senaste nätterna. Igår kväll också. Han gallskrek stackarn det gör han aldrig annars.

• siolina

Kul att höra från dig Tuttiluttan, och bra att allt är bra. Vi helammade dottern för att min sambo inte fick igång nån mjölk. Fanns fördelar med det också måste jag säga!

• sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-02-05 07:30:49 följande:
    Jag är kvar, läser varje dag! Jag har skrivit ett par ggr men får inga svar, det skrivs så mycket i denna tråd att många inlägg försvinner snabbt. De har bara blivit så att jag inte skriver ngt ( känns som att prata med en vägg ) ta mig inte fel, men får man ingen respons slutar man med de man gör!

Jag har iaf slutat amma helt nu, hur mycket än tösen än sög, bökade och verkligen försökte äta kom där inget De va sorligt i början att ge flaska heltid men nu känns de bra. Jag ser ju hur nöjd hon är och hon mår jätte bra.

Hon växer på i rally fart, hon är 6v nu, hon är väldigt mycket med ler, jollrar och väldigt nyfiken det tindrar i hennes ögon när hon är "medveten "
    Härligt att höra från dig!! Och vad skönt att ni mår bra!
  • sarak

Rasmus sover oftast väldigt bra. Från 22 till 05-06, mat en gång däremellan. Sover mellan oss med eget kudde och täcke. Somnar själv när vi lägger oss och släcker, brukar hålla handen lite för att det är mysigt. Har ine ens försökt lägga honom i egen säng eftersom det funkar så bra.

Men nu har han 2 nätter i rad varit orolig. Stånkar och stönar i sömnen. Kravlar sig från mitten av sängen till mig och ligger o sparkar o viftar med armarna. Själv sover han, men jag sover noll! La över honom till hans säng i natt för första gången. Han stånkade men jag slapp i varje fall sparkarna och kunde slumra lite. Han låg där i 2 timmar i varje fall. Hoppas bara det är en fas som går över typ idag. Vi har ju sovit bra i princip hela tiden

• Plopps80

Sarak exakt så har vi det med! Nattar Ludwig i min säng och vi somnar ihop. 3 nätter har han hållit på som du beskriver och jag har inte sovit en blund!!! Sjukt jobbigt. Jag tolkar det som magknip. I natt har han legat helt stilla. Är såå utvilad.

• MissKaos

Min har med sovit bra vid 6började hon gruffa och fisa fick sin förklaring.. jag gick upp vid 9 då vaknade hon och bajsade hela blöjan full. Tog av, 4-5tvättlappar fulla. Ren och fin bebis skiter ner nya blöjan.. jaja vi han till bvc itid -promenerandes- och då är dom sena.. såklart!!

Har lätt träningsvärk i buken idag. Och det är dax för att göra träningsprogramet igen. Det ska ju vara lätt förberedande? Undrar hur det blir sen.

Min son ville inte till fsk idag sa hsn ihår vid läghdax. Åka till Plopps föreslog han..

Tuttiluttan -skönt att se dig här igen!

Plopps80 skrev 2014-02-05 07:35:17 följande:
    Rekord här med sömnen. Ludwig sov mellan 21-07 och åt bara en snabb slurk vid 03. Han har dessutom legat still. Antar att magen krånglat de 3 senaste nätterna. Igår kväll också. Han gallskrek stackarn det gör han aldrig annars.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Haha miss k Filippa ville ju sova hos er ni får komma till öppna förskolan någon fredag eller hem till oss på lunch så de får leka igen.

• Felinne
    Tuttiluttan skrev 2014-02-05 07:30:49 följande:

Jag har iaf slutat amma helt nu, hur mycket än tösen än sög, bökade och verkligen försökte äta kom där inget smile4.gif De va sorligt i början att ge flaska heltid men nu känns de bra. Jag ser ju hur nöjd hon är och hon mår jätte bra.

Hon växer på i rally fart, hon är 6v nu, hon är väldigt mycket med smile1.gif ler, jollrar och väldigt nyfiken det tindrar i hennes ögon när hon är "medveten "
    Vad tråkigt att det inte fungerade att amma. Förstår att det måste ha varit skitsvårt att gå över till flaska. Skönt att det känns bra nu.

Tur att det finns ersättning :)
  • MissKaos

Bebis växer. Okad av doktorn. 5, 1kg 59cm. 6veckor i lördags..

Otroligt tacksam att hon växer som hon ska!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft