• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 14:07:54 följande:

Åh alltid ska det vara nåt! Hur har du märkt att hon inte tål det förresten?

Trög i magen. Kunde inte bajsa. Pruttar som luktade BLÄ!!! Sömnsvårigheter och som sagt dålig viktuppgång.

Nu efter en vecka med mjölkfri kost så är hon helförändrad. Skriker inte, sover jättegott både dag och natt och är bara så där nöjd!
  • Förstaförsökaren26

Fiafunderar - okej, hoppas att vikten ökar snart oxå! Man blir ju jätte orolig!!

Okej, är det fel om man bara känner press med amningen?? Minsta lilla skrik å jag ska Amma! Amma hela natten, amma hela dagen, amma amma amma amma känner jag bara!! Känner som sagt press å undrar ml mjölken verkligen räcker till när hon skriker så fort man lägger ner henne.

• MissKaos

Samma här!

Cornelia 084 skrev 2014-02-04 16:08:57 följande:
    Jag funderar ofta på dem som fick sina bebisar mycket tidigare än beräknat och hur det har gått för dem.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det räcker om hon går upp som hon ska. Men du kan sluta när du vill. Prata med bvc? Är dom vettiga kan du få råd av dom. Testa att inte he bröstet eller amma lite och öåt din man bara sen. Så gör vi ibland. Hon skriker men av trötthet och vill somna vid bröstet helst. Somnar då efter ett tag ändå. Klarade inte att göra så med ettan utan bara ammade. Och ammade.

Och nej du känner inte fel. Känslor är aldrig fel. Irrelevanta kanske, och oproportionerligta men inte fel. Och är det så så måste man ju få hjälp med det. Tror månha drabbas av depression pga amningspress och sömnbrist.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 16:57:43 följande:
    Fiafunderar - okej, hoppas att vikten ökar snart oxå! Man blir ju jätte orolig!!

Okej, är det fel om man bara känner press med amningen?? Minsta lilla skrik å jag ska Amma! Amma hela natten, amma hela dagen, amma amma amma amma känner jag bara!! Känner som sagt press å undrar ml mjölken verkligen räcker till när hon skriker så fort man lägger ner henne.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Ska dit imorgon å måste verkligen rådfråga henne då! Skäms över att känna så men kan inte hjälpa det! Tror att om lillan kunde sova på dagen nån timma så skulle inte nätterna kännas så jobbiga. Som sagt vaken bebis hela dag som vill ammas ofta, sover på natten med bröstet annars inte!

• Plopps80

Jag känner också att amningen är jobbig som ni alla vet nu men det är ändå smidigt på många sätt. Tänkte härda ut tills han är 5-6 månader. Inget fel om man inte orkar. Dock tror jag inte ersättning är svaret på alla problem. Magen kan strula av det och vill bebisen snutta på bröstet och inte längre får det kan det nog bli vilda protester i form av gallskrik. Jag vet exakt hur du känner förstaförsökaren. Men det blir bättre! I takt med att bebisen blir större går amningen smidigare. Barnet äter snabbare och blir mer intresserat av omgivningen än att ligga och snutta. Man slipper upp och blanda ersättning på natten och man slipper diska flaskor. Men man ska ju inte gå runt och ha ångest och må dåligt över amningen det är inte rätt.

• MissKaos

Skämmas ska du inte behöva göra. Amnin kan vara jobbigt och noll sömn är katastrof! Det blir man knäpp av *testat*

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 17:31:23 följande:
    Ska dit imorgon å måste verkligen rådfråga henne då! Skäms över att känna så men kan inte hjälpa det! Tror att om lillan kunde sova på dagen nån timma så skulle inte nätterna kännas så jobbiga. Som sagt vaken bebis hela dag som vill ammas ofta, sover på natten med bröstet annars inte!

• Nov13

Ååh, min lille hade nu gått ner 50g på 5 dagar. När ska det vända!? Jag ammar och ammar. 10-12ggr per dag och jag vet att han tömmer och jag vet att det finns mjölk (pumpat och kollat). Känns så jäkla hopplöst och jag blir bara mer och mer orolig över att något är fel. Vill bara ha torsdag och ny provtagning nu!

• siolina

Stackare! Förstår din oro. Verkar han normalpigg osv annars? Ont? Kräks?

Nov13 skrev 2014-02-04 21:14:12 följande:
    Ååh, min lille hade nu gått ner 50g på 5 dagar. När ska det vända!? Jag ammar och ammar. 10-12ggr per dag och jag vet att han tömmer och jag vet att det finns mjölk (pumpat och kollat). Känns så jäkla hopplöst och jag blir bara mer och mer orolig över att något är fel. Vill bara ha torsdag och ny provtagning nu!

• sarak
    Nov13 skrev 2014-02-04 21:14:12 följande:
    Nä fy! Håller alla tummar för att inget är tok och att det vänder snart