• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 13:34:08 följande:

Fiafunderar- åh, förstår din oro! Men finns det ingen ersättning man kan ge utan mjölkprotein?

Jo men man måste gå via barnläkare och få det utskrivet efter allergitester och så.

Men jag vill verkligen helamma så länge som möjligt och OM det är möjligt.

Nu har jag ju bara ätit strikt mjölkfri kost i en vecka... Så vikten kanske tar fart på henne så småningom. Jag läste någonstans att det kan ta upp till 4 veckor innan all mjölkprotein försvunnit ur bebisens kropp, och är de känsliga mot det så har tydligen kroppen svårt att ta upp näring
  • MissKaos

Kram! Fy så jobbigt

Ammar du helt då di kan äta mjölkfritt och se om det hjälper?

FiaFunderar skrev 2014-02-04 13:25:05 följande:
    Hon tål inte mjölkprotein har vi kommit fram till. Tydligen vanligt med dålig viktuppgång när de är känsliga mot mjölk... Men jag blir ändå orolig :/

Hon vägde 4120 vid födsel

Väger nu 4440 g (6 veckor på fredag)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Saknar några i tråden. Tuttiluttan tillexempel. Hoppas dom mår bra. Kan vi inte enas om att om man lämnar tråden så skriva om det? Slipper man gå och fundera på om något har hänt?

• Cornelia 084

Jag funderar ofta på dem som fick sina bebisar mycket tidigare än beräknat och hur det har gått för dem.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 15:50:32 följande:
    När kan man sluta amma?

Om bebisen tar flaska kan man sluta amma när man vill!
  • Plopps80

Såå sur på Telenor. Har köpt en iPhone 5s via dom. Mobilen kom idag men se hade glömt skicka simkort så det kommer i övermorgon. I-landsproblem visst men alla vet väl hur det kliar i fingrarna att pilla med telefonen när man köpt ny. Fuckers....

• Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 15:50:32 följande:

När kan man sluta amma?

Precis när du vill eller när det inte fungerar för dig och bebisen med amningen längre. Finns många andra alternativ att ge barnet mat på. Kopp och flaska är väl dock det vanligaste. WHO rekommendation är väl visserligen att helamma i 6månader har jag för mig, men det funkar ju tyvärt inte för alla.