• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Härligt miss kaos! Är på klädkällaren och har fyndat lite till Filippa och avnjutit en underbar lunch. Rätt bra tidsfördriv på mammaledigheten

• sarak
    Cornelia 084 skrev 2014-02-05 13:35:24 följande:
    Väcker ni era små för mat när de sover länge på dagen?
    Han sover aldrig särskilt länge på dagen så behöver inte väcka. 
  • MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2014-02-05 13:35:24 följande:
    Väcker ni era små för mat när de sover länge på dagen?

Ja ibland. Eftersom jag vill hon ska äta dagtid o inte på natten.. Och för att det börjar göra så ont i brösten!
    Plopps80 skrev 2014-02-05 12:24:14 följande:
    Härligt miss kaos! Är på klädkällaren och har fyndat lite till Filippa och avnjutit en underbar lunch. Rätt bra tidsfördriv på mammaledigheten

ÅHH! Jag har ju inte lokaliserat klädkällaren sedan dom flyttade!! Har dom babykläderna från Bebis nu?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Min skrutta sover oftast inte någon längre tid i sträck om dagarna heller, men ibland tar hon i med 4-5 timmars sovpass. När jag väl börjar fundera på att väcka henne så brukar hon vakna själv i samma veva ???? Ville mest kolla av hur ni andra gör ????

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-05 14:52:34 följande:
    Ja ibland. Eftersom jag vill hon ska äta dagtid o inte på natten.. Och för att det börjar göra så ont i brösten!
    Plopps80 skrev 2014-02-05 12:24:14 följande:
    ÅHH! Jag har ju inte lokaliserat klädkällaren sedan dom flyttade!! Har dom babykläderna från Bebis nu?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Massa fina kläder från bäbis ljusa härliga färger mkt fint på tjejavdelningen inte mkt till pojk dock.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-02-05 15:31:30 följande:

Massa fina kläder från bäbis ljusa härliga färger mkt fint på tjejavdelningen inte mkt till pojk dock.

Är tyvärr ofta så. Bäbis har ju vissa unisex med. Elsa har (hade strl 50..) ett sett i som är randigt i blått och rött med gröna muddar. SÅ fint. Osäker på om det är tänkt till pojk eller flick *s* Orättvist dock att det ofta finns en flickavd sprängfylld med kläder i ljusa fina färger och ett litet hörn till pojkarna med inte alls lika glada färger (sen kan man ju handla det man vill men det är ändå orättvist att man tänker att grabbarna inte ska ha samma urval från start)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Två nätter kvar, sedan kommer äntligen min älskade man hem! Går inte att beskriva hur skönt det ska bli. Imorgon ska vi på läkarbesök på Bvc. Länge sedan vi var där nu, undra hur mycket han gått upp, man ser att han fått lite mer kött på benen :)