• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Vi kanske kan ta en sväng fot någon dag miss kaos? Åt underbar lax där idag hade lätt kunnat äta en portion till nom nom nom. Ludde sov i sitt babyskydd i en kundvagn med dagens fynd runt sig. Bäbis är rätt könsneutralt men tyckte det var lite flickiga pastellfärger på vårkläderna som var där nu. Köpte massa bäbis sist och då var det mkt svart och blått, vinterinspirerat och då köpte jag en del. Finns mkt mer till flickor än pojkar. Tråkigt men jag har ju tagit del av den världen en gång

• Förstaförsökaren26

Var hos BVC idag å vi kom fram till att jag ska ge det en vecka till med amningen i och med att hon går upp så bra! Dock så ska mannen börja lägga henne på nätterna så jag kan då sova utan henne klistrad på mig. Tänkte höra med er om vad era BVC tanter har sagt att bebisarna ska gå upp i veckan?

• moruri

Hört att genomsnittet är ca 200 g i veckan.. Sen är det ju väldigt olika. Bara man följer sin kurva och den går uppåt!

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2014-02-05 15:25:26 följande:

Min skrutta sover oftast inte någon längre tid i sträck om dagarna heller, men ibland tar hon i med 4-5 timmars sovpass. När jag väl börjar fundera på att väcka henne så brukar hon vakna själv i samma veva ???? Ville mest kolla av hur ni andra gör ????

Väcker inte, pumpar ur lite om brösten spränger :)
  • MissKaos

Ingen koll. Men det skiljde sig med sonen totalt sett följde han kurvan. Elsa vägde 4700något sist och 5100 idag. Ca 200gr/v då. Är min man hemma så ammar jag sen går han bära henne till sömns fast hon kinkar. Kanske Kolla Elisabeth pantley somna utan gråt det är en del bra tips i den som funkar för vissa?

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-05 18:33:59 följande:
    Var hos BVC idag å vi kom fram till att jag ska ge det en vecka till med amningen i och med att hon går upp så bra! Dock så ska mannen börja lägga henne på nätterna så jag kan då sova utan henne klistrad på mig. Tänkte höra med er om vad era BVC tanter har sagt att bebisarna ska gå upp i veckan?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min kan äta i sömnen. Det är imponerande fast det sker mest nattetid

Cornelia 084 skrev 2014-02-05 15:25:26 följande:
    Min skrutta sover oftast inte någon längre tid i sträck om dagarna heller, men ibland tar hon i med 4-5 timmars sovpass. När jag väl börjar fundera på att väcka henne så brukar hon vakna själv i samma veva ???? Ville mest kolla av hur ni andra gör ????

Känner mig kass håller nog på bli sjuk. Vill inte inte inte!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Ok då var det samma som min BVC sa :) ja, så kommer vi göra! Hon på BVC trodde samma som mig att hon känner min doft å kan inte somna! Värt att prova iallafall :)

• MissKaos

Vi luktar ju maat..mums suga lite, namnam för bebis! Tänk att din mat ät så god att din baby vill ha den och vara nära dig så gärna!

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-05 20:08:08 följande:
    Ok då var det samma som min BVC sa :) ja, så kommer vi göra! Hon på BVC trodde samma som mig att hon känner min doft å kan inte somna! Värt att prova iallafall :)