• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Den bästa bärselen är Beco Gemini, jag har testat många men denna vinner!!

Inatt sov Stella från 23.30 till 06.45, hon tankade rejält m mat hela kvällen igår och sov utan att äta på hela natten!

• sarak

Har så ont i min högra arm så jag måste äta ipren för att kunna lyfta bebis Ligger på den på natten, så mornarna är värst. Bebis har gått från att ha kunnat ligga i mitten av sängen större delen av natten till att återigen vara ett plåster på mig. Sambon klistrar sig fast från andra hållet, vill tydligen också ha närhet. Resultatet blir att jag ligger i mitten och inte kan röra mig. Och min arm är död. Ogillas, träningen blir lidande. Kan inte göra armhävningar och inte plankan

• Plopps80

Sarak la just ut en bild på Ludde där han vräker sig i sängen. Han tar upp hela min sida och jag trängs med sambon på hans sida. Han flyr in i dotterns rum varje natt hon har våningssäng. Är totalt ledbruten i kroppen. Stela armar och värkande rygg. Längtar tills Ludwig sover mer i sim säng men dottern har ju sovit hos oss varje natt åtminstone halva nätterna i 5,5 år så det kan jag nog räkna med nu också. Dock kommer jag natta honom i hans säng sedan. Nu ammar jag honom till sömns och somnar själv då vid 21. Han sover väldigt bra men det gör inte jag

• moruri

Ida: URK! Förstår dig, måste bli drygt att ta och på bebis! Om 24 timmar är han hemma, dör av längtan, ska bli intressant hur Ferdinand kommer reagera, 5 veckor... Undra om han kommer bli ååååååååååh pappa!!! Eller blyg.

Douglas växer så det knakar! 60.5cm och 5720g idag. :) tänk att han växt 10cm på
    Mindre än 2 månader, helt galet. Han fick godkänt ++ av läkaren idag, haha!

• MissKaos

Min unge sover mef gott. På mig. Jahopp.. hon leker väderkvarnar i sängen om jag flyttar på henne. Nära mig snusar hon sött.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft