• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Kommer sluta skriva här i tråden. Känns verkligen inte som man kan skriva någonting utan att bli dömd. Jag har en dålig dag med en dotter i 6 årstrots och bebis i utvecklingsfas. Jag känner mig sliten och ventilerar här. Blir direkt påhoppad av en jävla idiot och sen verkar folk tro att jag känner så här jämt!!! Jag älskar mina barn jag älskar mitt liv. Men jag är inte typen som älskar att vara föräldraledig. Måste man älska det? Jag ammar fullt så nej jag kan inte börja jobba och nä jag kan inte lämna ifrån mig min lilla bebis heller!!! Har man bara ett barn kan man sova hur länge man vill på morgonen med bebisen man kan lägga sig på dagen och vila med bebisen. Man äter när man själv vill. Min dotter vaknar 05:30 varje dag, jag måste stimulera henne fixa lunch middag och mellanmål. Jag gör det sååå gärna. Jag älskar mina barn men kan man inte få ha en dålig dag utan att bli kallad psykfall (vilket togs bort) eller att få förslaget att jag ska börja jobba för att jag känner så jämt. Nä jag känner inte så jämt. Jag kände så igår. Jag skiter i den här tråden nu. Tack å hej.

• Serpenter

Förlåt plopps, det var absolut inte så jag menade. Självklart kan man känna så ibland och bara behöva skriva/prata av sig!

• Plopps80
    Plopps80 skrev 2014-02-11 10:03:16 följande:
    Kommer sluta skriva här i tråden. Känns verkligen inte som man kan skriva någonting utan att bli dömd. Jag har en dålig dag med en dotter i 6 årstrots och bebis i utvecklingsfas. Jag känner mig sliten och ventilerar här. Blir direkt påhoppad av en jävla idiot och sen verkar folk tro att jag känner så här jämt!!! Jag älskar mina barn jag älskar mitt liv. Men jag är inte typen som älskar att vara föräldraledig. Måste man älska det? Jag ammar fullt så nej jag kan inte börja jobba och nä jag kan inte lämna ifrån mig min lilla bebis heller!!! Har man bara ett barn kan man sova hur länge man vill på morgonen med bebisen man kan lägga sig på dagen och vila med bebisen. Man äter när man själv vill. Min dotter vaknar 05:30 varje dag, jag måste stimulera henne fixa lunch middag och mellanmål. Jag gör det sååå gärna. Jag älskar mina barn men kan man inte få ha en dålig dag utan att bli kallad psykfall (vilket togs bort) eller att få förslaget att jag ska börja jobba för att jag känner så jämt. Nä jag känner inte så jämt. Jag kände så igår. Jag skiter i den här tråden nu. Tack å hej.

Det var inte ditt inlägg jag menade.
  • Plopps80

Alltså september. Jag syftade inte alls på dig. Är bara sjukt trött på familjeliv överlag. Och det känns seriöst som man måste älska att amma och gå hemma på mammaledighet. Kommer sluta skriva här. Har tappat lusten om man inte får ha en dålig dag utan att det misstolkas. Och som sagt syftar inte alls på något du skrivit september.

• Ireth81
    Plopps80 skrev 2014-02-11 11:10:04 följande:
    Alltså september. Jag syftade inte alls på dig. Är bara sjukt trött på familjeliv överlag. Och det känns seriöst som man måste älska att amma och gå hemma på mammaledighet. Kommer sluta skriva här. Har tappat lusten om man inte får ha en dålig dag utan att det misstolkas. Och som sagt syftar inte alls på något du skrivit september.

Jag förstår dig fullt ut.. jag känner exakt samma som du.. jag längtar efter vuxen tid. Och jag har bara ett barn. Kan tänka mig hur jobbigt det är med två. Sa till min make igår Jag beundrar dem som har fler barn för jag vette sjutton om jag hade orkat det.*ledsen men är ärlig* Jag har gått hemma sedan augusti och kommer att vara hemma till september jag kommer att gå bananas innan det.. Jag har dessutom en bebis som vägrar sova ensam och då känner jag tänk o ha en till som ska ha sin tid. För mig räcker det med mina hundar som ska ha sin lilla tid. :(

Så summan av kardumman Plopps det är okej att få känna så.. idioter finns det gott om här inne tyvärr.. men så länge du känner att det är rätt för dig så skit i andra. Dessutom måste man få lov att ventilera sig med.. annars så går man under.

*~*~*~*Mamma till Sander 2014-01-05 *~*~*
  • MissKaos

Vaddå borde inte ha barn? Det var det värsta jag har hört npå länge.

Och ja drn attityden finns att man måstr älska amning etc, sr bara på att ngb i tråden kände sig tvungen försvara sitt val att ge ersättning?

Alla!! Tror jag ngn gång kommer till att sömnbrist får en att gå sönder lite. Om inte annat om tänderna krånglar eller första öroninflammationen. Eller när man har fått sova två h och ska till jobbet två barn är så mkt tuffare än ett. Ni får komma hit igen och leka. Blev ju lite vuxenprat för oss!

Vill minnas från sonen att jag tyckte det blev jobbigare när han var runt sex månader. Tänder som kom sömnproblem pga antibiotika (borrelia) mm mm. Men även roligare..

Min lilla kommunicerar så mkt med oss nu m jättekul! Stora. Vi hade krig igår. Skitjobbigt. Kände som du plopps och undrade varför jag skaffat två barn hur ska man orka hur ska man klara att få dom båda uppfostrade och trygga och räcka till etc etc.

Bättre dag idag som tur är. Han är ledig och det är grannens barn med. Dom leker.

Jag älskar båda barnen. Gillar gå hemma. Det kan bli tråkigt ibland ändå. Jag gillar mitt jobb med, men inte är det kul jämnt.

Kanske är det just det att man älskar dom så mkt som gör att dey känns så jobbigt när det blir bråk trots etc. Det gör ont i hjärtat att inte riktigt räcka till.

Plopps80 skrev 2014-02-11 11:10:04 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skönt! ! Hoppas det fortsätter uppåt nu.

FiaFunderar skrev 2014-02-10 22:13:30 följande:
    Hon hade ökat 70 G mellan i tisdags och fredags. Det är inte mycket men alltid något. Imorgon väger vi igen. Tack för era fina kommentarer!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har du fått prata med psykolog el dyl efter detta? Det är ju en skräck upplevelse utan like. Jag hade behövt bearbeta! Bra m larmen.

Borde även finnas film för luftvägsstopp. Jag fick ju upp en kola på sonen genom att banka i ryggen. Dagarna efter att jag hade gått mininstruktörs utb i hlr. Var väldrillad då. Men fy vad otäckt det var! Jag vill inte tänka på det ryser ännu.

Spädbarn lägger man på sin arm och slår/försiktigt mellan skulderbladen rätt långt ner. Använd handloven Vänd. Tryck på bröstkorgen. Upprepa. I värsta fall: blås ner föremålet i lungorna.

MariaOchNiklas skrev 2014-02-10 17:49:53 följande:
    Tack! Håller på att bli galen av den otroligt jobbiga känslan som finns av riktig ångest! Vet inte hur jag ska ta mig ur detta har iallafall beställt 2 andningslarm som jag hoppas ska komma imorgon.

• Repan

Jag sa ju ifrån till vem det nu var som hoppade på plopps men det togs också bort. Kände inte igen namnet så kändes inte som att det var någon som hängt här?

Ser iofs massa nya namn här som jag ite sett förut, eller iaf inte på mycket mycket länge.

Men FL är ju lite så, grupper av mammor öht är ju ofta kritiska och svåra att vara sig själv i, säger jag som av den anledningen vägrar föräldragrupp ;)

• Felinne
    Plopps80 skrev 2014-02-11 09:55:59 följande:

Du läste kanske inte kommentaren riktad till mig att jag inte borde ha barn för att jag längtar till mitt jobb och inte älskar varje dag att gå hemma och städa och sköta barn. Den togs bort.
    Men gud! Att folk bara kan med att skriva sådana saker! Försök att inte bry dig om folk som skriver på det sättet. Vad jag menade var bara att jag inte alls kände igen mig i den bilden som du målade upp, men antar att det jag skrev kanske kunde tolkades lite hårt om du precis hade fått en så vidrig kommentar före...