• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

I fredags hände det som inte får hända. Våran lilla tjej slutade att andas. Lyckades få liv i henne genom att skaka på henne. Blev ambulans och inlagd för observation. Hon fick ligga med monitor under natten så de hade koll på både puls och syresättning. Hon hade kräkts en stund innan hon slutade att andas. Sedan somnade hon i min famn. Upptäckte hon va väldigt slapp i kroppen och väldigt blek i ansiktet. Fick ingen reaktion när jag petade på henne. Fick ruska om henne ett par gånger innan jag fick ett livstecken. Men hon föll igen. Fick ruska på henne för att hon skulle va kontaktbar. När ivpa kom fram så hade hon piggna till lite. Fått tillbaka färgen i ansiktet. Vi fick invänta ambulans personalen som tittade på henne. Då skrek hon och betedde sig som vanligt igen. Fick följa med till sjukhuset. Vi fick förklaringen efter ett dygn på sjukhuset att när de är så små och har spytt kan det åka ner en liten liten droppe i luftstrupen när de slappnar av. Då sluter sig stämbanden= dykreflexen. Då slutar de att andas och kan upprepa sig tills den lilla droppen är borta och då börjar de andas som vanligt igen. Sällan det är återkommande sa läkaren. Skulle det hända igen skulle vi höra av oss igen. Har väldigt svårt för att slappna av och låta henne vara själv. Nu har vi henne sovandes mellan oss med vetevärmare på var sida så vi inte rullar över henne. Men sömnen är inte så bra då vi båda ligger på helspänn.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Förstaförsökaren26

MariaochNiklas - men fy så otäckt!! :( hur är hon nu?! Förstår att du inte kan slappna av!! Hemsk upplevelse!! Hoppas att det inte händer igen!!

• Repan
    MariaOchNiklas skrev 2014-02-09 12:41:57 följande:

I fredags hände det som inte får hända. Våran lilla tjej slutade att andas. Lyckades få liv i henne genom att skaka på henne. Blev ambulans och inlagd för observation. Hon fick ligga med monitor under natten så de hade koll på både puls och syresättning. Hon hade kräkts en stund innan hon slutade att andas. Sedan somnade hon i min famn. Upptäckte hon va väldigt slapp i kroppen och väldigt blek i ansiktet. Fick ingen reaktion när jag petade på henne. Fick ruska om henne ett par gånger innan jag fick ett livstecken. Men hon föll igen. Fick ruska på henne för att hon skulle va kontaktbar. När ivpa kom fram så hade hon piggna till lite. Fått tillbaka färgen i ansiktet. Vi fick invänta ambulans personalen som tittade på henne. Då skrek hon och betedde sig som vanligt igen. Fick följa med till sjukhuset. Vi fick förklaringen efter ett dygn på sjukhuset att när de är så små och har spytt kan det åka ner en liten liten droppe i luftstrupen när de slappnar av. Då sluter sig stämbanden= dykreflexen. Då slutar de att andas och kan upprepa sig tills den lilla droppen är borta och då börjar de andas som vanligt igen. Sällan det är återkommande sa läkaren. Skulle det hända igen skulle vi höra av oss igen. Har väldigt svårt för att slappna av och låta henne vara själv. Nu har vi henne sovandes mellan oss med vetevärmare på var sida så vi inte rullar över henne. Men sömnen är inte så bra då vi båda ligger på helspänn.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Fy faan :( gud vad skönt att det gick bra.
  • MissKaos

Åh fy fan!! Tur du hade sinnesnärvaro!

Lärde dom dig omväxlamde ryggdunk och brösttryck? Be bvc annsrs..

Kör ni andningsgslarm nu?

Jag hade nog aldrig met kunnat sova. Vilken skräck@!

MariaOchNiklas skrev 2014-02-09 12:41:57 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

MariaochNiklas: herregud vilken mardröm! Hade rysningar igenom hela din text. Så himla obehagligt att det inte går att föreställa sig ens :( Underbart att läsa att allt gått bra dock och att bebis verkar må som vanligt igen. Förstår dock att ni måste vara fruktansvärt oroliga och ha svårt för att slappna av :/

• MissKaos

Ryser ännu efter att ha läst Marias historia

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Crissie
    Tuttiluttan skrev 2014-02-08 13:22:11 följande:
    Här är min nöjda o glada lilla tjej 7v imorgon
    så söt! Det finns inget härligare än de där första underbara leendena från de små, man bara smälter!
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-07 15:46:39 följande:

Idag har vi tränat nacke för första gången! :) phpO1GUu932661.jpg

Duktig

Lisen ligger på mage nån enstaka gång då och då. Känner inte att jag behöver stressa med nån "träning" för min lilla plutta.

Vad mycket hår hon har förresten