• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Bra!!

Du kan kolla på hlr på nötet sålänge! Tror youtube har filmer och på livrädfningssällskapets hemsida. Det är inte svårt att görs hlr bara man vet hur! (Jag är instruktör upp till sjukhusnivå dvs m hjälpmedel och har gjort det live två ggr med bra resultat!!) Har även bankat upp eb kola pö sonen en gång. Läskigt. Men det funkar!

MariaOchNiklas skrev 2014-02-10 07:41:57 följande:
    Ska beställa ett babysense 5 idag. Verkar vara det bästa på marknaden just nu. Har fått sovit lite inatt iaf då jag la över henne från vagnen till vår säng. Som du skriver så kan det ju hända saker även om man har larmet, men då har man ju möjlighet att göra något direkt. Ska ringa bvc idag och be dem om hjälp att lära mig hjärt och lungräddning på så små om det skulle hända och man inte får liv i dem genom att ruska/skaka på dottern.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vad skönt fia! Ökar hon i vikt nu?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag gör tradera auktioner. Jösses.. tar tid! Men men hoppas få in några slantar att dryga ut mamma pengarna med. Och få lite garderobsplats. 37!! Auktioner om det någonsin blir klart.. Elsa har en sovdag så jag passar på..

• Jis

Misskaos, jag tog kort till mina annonser igår, nu ska allt läggas in... Segt!

• sarak

Rasmus sov i vagnen medan jag gjorde stallet i morse. Var vaken en stund när vi kom in, sov sedan 3!! timmar ENSAM på soffan! Ensam brukar han bara sova typ 10-15 min i sträck. Jag har dammsugit, hängt tvätt, ätit lunch och tränat. Klarade plankan 3x1 min på tå, wihoo! Nu vill jag vila, men någon är väääldigt pigg o glad så det blir nog inget med det

• MissKaos

Ja mkt jobb. . Korten är inlagda. Har kopplat kort till alla auktioner. Har ca 10 kvar att väga o skriva nu. Tråkigt men kul när det väl är ute!

Och då..hittar jag den påsen m grejer kag har görträngy. Men det får bli nästa omgång!

Jis skrev 2014-02-10 13:49:19 följande:
    Misskaos, jag tog kort till mina annonser igår, nu ska allt läggas in... Segt!

• MissKaos

HA! FÄRDIG!! Har niu 37 auktioner klara i prolistern. Bara att ladda upp..
    Tyvärr soreterade jag lite mer sen och insåg att jag kan göra 15 till.. Fast det är väldigt somriga mammakläder och snickarbyxor efter sonen, så det kanske får vara till nästa omgång. Har verklgien massor att lägga ut. HUR blev det så.. Sonen har kunnat ha samma sommarkläder i två år, och nu är dom urväxta så bara att lägga upp det. Ska spara något enstaka som är så himmla fint. Men har bara inte plats att ha allt. Så ut med det på tradera...
     Bebisen bara sover idag! Fattar inte detta ifs. Hon sov inatt, sen vaknade hon och var vaken 1h på fm. SOmnade om vid 10. Sov till 1 då ammade jag  henne (hon sov mer eller mindre) sen vaknade hon vid kl 14 somnade om kl 15. Undrar om hon tänker vara vaken inatt?? Eller om det är förkylningen? Isf är det ju bra om hon sover bort den sålänge hon äter.

• MissKaos

">

hlr för spädbarn
  • MariaOchNiklas

Tack! Håller på att bli galen av den otroligt jobbiga känslan som finns av riktig ångest! Vet inte hur jag ska ta mig ur detta har iallafall beställt 2 andningslarm som jag hoppas ska komma imorgon.

MissKaos skrev 2014-02-10 16:23:56 följande:

hlr för spädbarn
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥