• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    Jis skrev 2014-02-10 05:36:04 följande:

Felinne, det går inte dessvärre smile4.gif

Ok. Då får jag köpa till det.
  • Jis

De finns begagnade för typ 100kr Felinne jag hade Ergo förra gången men köpte en Beco Gemini denna gången, den är riktigt bra!

• MariaOchNiklas

Ska beställa ett babysense 5 idag. Verkar vara det bästa på marknaden just nu. Har fått sovit lite inatt iaf då jag la över henne från vagnen till vår säng. Som du skriver så kan det ju hända saker även om man har larmet, men då har man ju möjlighet att göra något direkt. Ska ringa bvc idag och be dem om hjälp att lära mig hjärt och lungräddning på så små om det skulle hända och man inte får liv i dem genom att ruska/skaka på dottern.

IdaJ skrev 2014-02-10 06:41:15 följande:
    Usch! Förstår din oro! Måste vara fruktansvärt. Se till att få hem ett aningslarm. Vi har ett babysense 5, efter vi skaffade det så sommar jag gott om kvällarna utan massa ångest. Visst kan det hända ändå, men då får vi iaf reda på det vääldigt fort istället för att man ska hitta dom flera timmar efter när det inte längre går att göra någonting. Hoppas att du fick sova lite i natt ändå! :)

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Felinne
    MariaOchNiklas skrev 2014-02-10 07:41:57 följande:

Ska beställa ett babysense 5 idag. Verkar vara det bästa på marknaden just nu. Har fått sovit lite inatt iaf då jag la över henne från vagnen till vår säng. Som du skriver så kan det ju hända saker även om man har larmet, men då har man ju möjlighet att göra något direkt. Ska ringa bvc idag och be dem om hjälp att lära mig hjärt och lungräddning på så små om det skulle hända och man inte får liv i dem genom att ruska/skaka på dottern.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Skönt.

Är ju bra att kunna HL-räddning oavsett, tycker jag. Jag jag bara gått kurs för vuxna och läst mig till hur det fungerar för barn i olika åldrar så jag tänker också prata med BVC så att jag och min man kan gå kurs för barn. Är ju en helt annan sak att läsa om det i en bok och att göra det i verkligheten på docka/människa.
  • Plopps80

Är så gräsligt trött! Har ingen energi alls! Har varit en okej natt med bara en snabb amning vid 03 mellan 23-07. Jag har sovit stenhårt och drömt en massa konstigt. Men att samsova tar styggt på kroppen. Man anpassar sig ju efter bebisen och varje morgon känner jag mig totalt ledbruten. Dottern är ledig från dagis idag. Idag längtar jag bara tills mannen kommer hem så jag kan få lägga mig. Brukar aldrig vila på dagarna men idag behöver jag det. Zzzzzzzzzz....

• FiaFunderar

2 veckor utan mjölkprodukter = en MYCKET nöjd bebis med en fungerande mage. Bajsar varje dag nu.

Vi var hos min mamma från fredag-söndag och igår innan vi åkte så sa min mamma: Det är helt otroligt vilken snäll och underbar unge ni fått

Man blir lite stolt att man fått till det så bra nu Hon gråter och skriker nästan aldrig. Hon sover, äter, bajsar och när hon är vaken så skrattar hon nästan hela tiden åt allt och alla!

Imorgon har vi en tid hos barnläkaren. Ska bli skönt att prata lite om sin oro angående hennes dåliga viktuppgång