• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Crissie
    Jis skrev 2014-02-07 00:04:45 följande:
    Jag flaskmatar oxå! Det funkar bra förutom att Stella har ont i magen, nu testar vi Nan sensetive å den funkar bättre!
    Vi har oxå köpt hem nan sensitive och ska prova den nu, Klara får ont i magen av pulver babysemp men inte av den färdigblandade på tetrapak.... och den blir väldans dyr i längden!
  • Crissie
    Jis skrev 2014-02-07 11:57:11 följande:
    jag förklarar aldrig, ingen har frågat heller…det är ett val jag gjort som jag står för. En glad och mätt bebis och en glad och lugn mamma väger upp allt. Jag hade inte mat nog till Stella..så enkelt är det ju. Det är så upphåsat att amning är det bästa för ditt barn, jag resonerar att ditt barn blir mätt och får närhet är det bästa för ditt barn!
    Ja så enkelt är det ju faktiskt, närhet och en mätt mage, då mår de små bäst! Ska tänka som du och inte förklara mig någon mer gång, skönt!
  • Jis

Crisse! Jag vet hur mkt jag våndades inför att sluta amma förra gången, men sen när jag tog beslutet så var det så! Skönt. Å Waldemar är nu en glad och välmående 26 månaders kille. Testa Sensetive, vi har testat hela utbudet på ICA å denna funkar absolut bäst!

• Plopps80

Igår somna Ludde för natten 18:30. Hade första lugna kvällen på länge. 21 la jag mig och ammade och han sov bara till 01. Annars sover han ofta till 03:30. Men nä i natt ville han äta varannan timme. 01,03,05,07. Ammade honom och gav honom till mannen och däckade till 9:30. Skönt Längtar verkligen tills han somnar så tidigt för natten. Den stunden i soffan när barnen sover är ovärderlig för småbarnsföräldrar. Ja i min värld iaf

• MissKaos

Får testas!

siolina skrev 2014-02-07 20:18:25 följande:
    Jag sitter bakom, med honom mellan benen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Gud så skönt att läsa om er andra o era erfarenheter, de fick mig att genast må bättre ang ersättningen. Min lilla tjej är så nöjd o glad och jag ser liksom ingen anledning till att bråka med bröstet när hon mår så bra nu

Sen vi börja ge flaska har hon sovit jätte bra, somna för natten igår 22.30 vakna 6.00 somna om vid 7.00 o vakna sen igen 9.00! Vi är 2 utvilade föräldrar idag!

• MissKaos

Sötis!

Tuttiluttan skrev 2014-02-08 13:22:11 följande:
    Här är min nöjda o glada lilla tjej 7v imorgon

Jag tror Olgas program ger resultat redan nu! Orkar redan hålla plankan längre
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft