• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-13 08:12:04 följande:
    Vrålförkyld och mannen åkte 06 imorse och kommer hem tidigast 21 för de jobbar över idag. Förstår inte hur jag ska klara dagen. Imorn är dottern dessutom ledig. Borde vara förbjudet att bli sjuk när man har bebis att ta hand om!
    Stackare. Krya på dig! Bädda ner dig i sängen och sooov. Du får muta dottern med film eller något, går det?
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-02-12 20:55:20 följande:
    Aj! Heracillin?
    Brukar ge "mina"pat proviva att dricka. Hjälper faktiskt för många! Helst shotsen.
    Ofarligt om de titel hjälper.. semperdroppar kan du med ta!!
    Japp, heracillin. Väntar på att det ska börja verka. Gör ont så det är svårt att sova. Och precis när man somnat ska det ammas... Men det borde vända typ i morgon *biter ihop*
  • Plopps80

Jadå dottern går att muta. Har lovat film och fika i em. Är väl mer det att Ludde fortfarande har en orolig period på kvällen. Han sover själv i vagnen på dagarna och kan även ligga i sitt gym å kika eller sitta i babysittern en stund. Men på kvällen vill han helst att vi ska bära honom och gå runt. Vi brukar somna tillsammans för natten vid 21. Kan hoppas han är kvällstrött idag. Igår la jag mig 19 och stensomnade. Mannen gav Ludde ersättning 120 ml och la honom i babygymmet och där somnade han och sov vidare i sängen till 04. Jag fick dock pumpa vid 01 för då höll brösten på att spricka. Sov dåligt resten av natten. Snorig och täppt å huvudet värkte. Vilar nu när han sover i vagnen

• Plopps80

Upplever ni era bebisar mer missnöjda på kvällen? Inte så att han skriker men han har ett ökat närhetsbehov och vill gärna amma mer samt bli buren. Sån är han inte på dagen.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-13 11:06:17 följande:
    Plopps80 - vår lilla tös är sån även på dagtid men det är helt klart värre på kvällen! Om man nu får säga värre ;)

Klart man får säga så De flesta bebisar är oroligare på kvällen. Läste en intressant artikel om att deras hjärna inte utvecklat förmågan att lugna ner sig själv när de föds. Detta sitter i frontalloben och växer fram när barnet blir 3-4 mån. Då upphör dessa oroliga perioder på kvällen då kan barnet varna ner sig själv och vila sin hjärna. Hur gammal är sin lilla nu?
  • Plopps80

Ja vid 4 månader är en magisk vändning. De börjar sitta med vid bordet i stol och får börja smaka på maten å knapra på lite majskrokar och smörgåsrån. De kan underhålla sig själva med leksaker och älskar oftast att sitta i vagnen å kolla på allt omkring. Idealiska månader för shopping från 4 mån tills barnet börjar gå. Ludde sover iofs ofta 2-4 timmar på förmiddagen i vagnen så det går bra att shoppa nu med :)

• FiaFunderar

Vaknade vid 04.30 med ett ryck och petade på Lisen för att se om hon andades!! Hon hade sovit i 6 timmar i sträck! Mina bröst var stenhårda och mjölken sprutade...

Men skönt med flera timmars sömn utan avbrott