• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MariaochNiklas - Fy vad hemskt! O vad skönt att det slutade bra! Kram till er
  • Felinne

MariaochNiklas: usch vad otäckt! Vilken tur att du hade henne hos dig när det hände. Vill ju inte tänka på vad som skulle kunna ha hänt annars. Förstår att ni måste må jättedåligt men hoppas att ni kan börja slappna av och njuta av er lilla igen

• MariaOchNiklas

Vi har bestämt oss för att köpa ett ordentligt babylarm som man lägger under madrassen i sängen. Försöker övertala mannen om att även köpa ett larm man sätter på blöjan så man kan känna sig extra säker när hon inte ligger i sin säng. Vi är hemma iaf, men svårt att slappna av. Håller henne tätt intill mig hela tiden eller så får hon vara i mannens famn. Får se när det börjar släppa det jobbiga. Ska be bvc att lära mig vad man gör om det skulle hända igen. Nu ska jag försöka sova en stund innan mannen och dottern kommer och lägger sig!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Jis

Mariaoniklas, sånna larm man har på blöjan fellarmar ofta, vi hade ett Baby sense 2 till vårt första barn, det var plattor du la i sängen. Fungerade väldigt bra! Skönt att det gick bra trots allt. Men förstår er oro över att d händer igen!

• MariaOchNiklas

Hann sova i 5 minuter innan de kom in i sovrummet. Dottern vägrade somna och skrek hysteriskt. Gick till köket och la henne i sin vagn och hon tvärslocknar. Nu kan inte jag sova pga att hon inte ligger nära mig då jag är livrädd att hon ska sluta att andas. Blir en ond cirkel...

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Felinne

Någon som har erfarenhet av ERGObaby Organic Carrier? Kan den användas till små bebisar utan spädbarnsinlägg?

• IdaJ
    MariaOchNiklas skrev 2014-02-09 23:02:47 följande:

Hann sova i 5 minuter innan de kom in i sovrummet. Dottern vägrade somna och skrek hysteriskt. Gick till köket och la henne i sin vagn och hon tvärslocknar. Nu kan inte jag sova pga att hon inte ligger nära mig då jag är livrädd att hon ska sluta att andas. Blir en ond cirkel...

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Usch! Förstår din oro! Måste vara fruktansvärt. Se till att få hem ett aningslarm. Vi har ett babysense 5, efter vi skaffade det så sommar jag gott om kvällarna utan massa ångest. Visst kan det hända ändå, men då får vi iaf reda på det vääldigt fort istället för att man ska hitta dom flera timmar efter när det inte längre går att göra någonting.

Hoppas att du fick sova lite i natt ändå! :)