• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Felinne skrev 2014-02-11 15:20:17 följande:
    Men gud! Att folk bara kan med att skriva sådana saker! Försök att inte bry dig om folk som skriver på det sättet. Vad jag menade var bara att jag inte alls kände igen mig i den bilden som du målade upp, men antar att det jag skrev kanske kunde tolkades lite hårt om du precis hade fått en så vidrig kommentar före...

Ja jag tog det hårt. Det känns som att man som kvinna inte får lov att tycka det är pest att gå hemma. Jag tycker givetvis inte alla dagar är dåliga. För det mesta är jag väldigt nöjd med tillvaron. Men det är uteslutande jag som lagar mat, handlar, lämnar och hämtar på dagis, städar, tvättar. Mannen är borta 11-12 timmar varje dag på jobbet. Jag tar hand om Lillen hela nätterna. På dagarna ska bebisen ha sitt och dottern vill hitta på saker, leka mm. När hon dessutom haft ca 5 utbrott på en dag för att jag säger nej till glass eller kräver att hon ska ha overall om vi ska ut eller när jag serverar lunch som inte hon gillar mm. Ludde kunde inte ligga själv en minut utan var klängig och gnällig. Sånna dagar längtar jag bara bort. Till mitt jobb mina underbara kollegor. Inte skulle jag bryta min mammaledighet men man måste få lov att ventilera sig ibland. En sak vore om jag ständigt kände så! Det blir så stort här på fl och man känner sig trampad på därför tänker jag sluta skriva hur jag känner. Samma ang amning. Som kvinna måste man tydligen älska att amma annars är det något fel. Människor kan inte se att man som mor ammar trots att man inte tycker det är vidare kul men att man gör det för sitt barns skull. Förstår inte varför man förväntas vara på ett visst sätt för att man är kvinna. Vore det en far som drog det lass jag gör hade folk hyllat honom och verkligen förstått att han längtade ut. Men jag är kvinna och älskar jag inte varje minut av amning, städning och alla hundra hushållssyslor är jag ett psykfall som inte borde ha barn. Är stum över hur man kan vara så dum i huvudet faktiskt.
  • Plopps80

Tack för alla fina ord och att ni delar med er av era upplevelser. Man slutar inte leva och ha behov för att man får barn. Är glad att ni fina stöttar mig. Såg aldrig vad du skrev repan men tack ändå 0

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-11 15:39:53 följande:

Tack för alla fina ord och att ni delar med er av era upplevelser. Man slutar inte leva och ha behov för att man får barn. Är glad att ni fina stöttar mig. Såg aldrig vad du skrev repan men tack ändå smile1.gif 0

Jag tycker inte heller om att amma speciellt mkt så du är inte ensam. Fördelarna är inte ens så stora att jag tycker det är SÅ värt det utan det är bara lite värt det. Blir låst, får sämre sömn, har svamp i brösten... Kan aldrig avlastas för även om jag pumpar ur sprängs brösten fyra timmar senare... Suck. Trodde jag skulle gilla amning mer än jag gör.

Och jag menar vi är ändå hemma två med ETT barn! Hade dött om jag var du. Tror inte ens jag skulle orkat amma i det läget. Så jag förstår dig, o då har jag det lättare. Längtar ändå till plugget o gymmet o vuxensamtal. Älskar min son o att ha honom i mitt liv enormt för det liksom. Folk är puckon.
  • MissKaos

BAJS. har badat ungen i handfatet. Satt i rfn med försäkringsbolaget och sploff.. i min hand som jag höll i henne med.. fick slänga på luren i örat på han som svarade.. kläderna? ligger i blöt med min nya kompis gul såpa.. funkar bra mot fläckar av gult bajs..hade precs innan satt igång tvätten..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Plopps: Jag är ledsen att du tog det så hårt. Verkligen inte min avsikt och jag menade absolut inte att du var ett psykfall(!) så som någon annan skrev.

Och min undran i om du och din man kunde byta så att han var föräldraledig först skrev jag enbart av omtanke för ditt/ert välmående. Jag är ledsen att du tolkade det på något annat sätt. Ibland är det svårt att formulera empati i skrift och eftersom jag uttryckt mig så klantigt att du inte vill skriva i det här forumet längre ber jag om ursäkt. Hoppas att du inte lämnar tråden pga mig. Det vore riktigt trist.

• Förstaförsökaren26

Idag har jag en sån dag!! Nada sömn under natten då hon vägrar att sova! Under dagen ingen sömn heller å hon är som ett plåster! Det är piss väder ute å har en stor hund som måste ut o motioneras å hela lägenheten är fylld av grus nu typ!! Å ammandet är jag heller inget fan av! Ammar konstant känns det som. Men får tänka att det är just som det är såhär!!

• Plopps80

Tack Felinne. Tog nog ditt inlägg lite fel. Var väl det att jag kände mig så oerhört påhoppad av personen innan. Kommer fortsätta läsa och skriva lite här men har tappat lusten att dela med mig för mycket.

Repan skrev 2014-02-11 15:58:52 följande:
    Jag tycker inte heller om att amma speciellt mkt så du är inte ensam. Fördelarna är inte ens så stora att jag tycker det är SÅ värt det utan det är bara lite värt det. Blir låst, får sämre sömn, har svamp i brösten... Kan aldrig avlastas för även om jag pumpar ur sprängs brösten fyra timmar senare... Suck. Trodde jag skulle gilla amning mer än jag gör. Och jag menar vi är ändå hemma två med ETT barn! Hade dött om jag var du. Tror inte ens jag skulle orkat amma i det läget. Så jag förstår dig, o då har jag det lättare. Längtar ändå till plugget o gymmet o vuxensamtal. Älskar min son o att ha honom i mitt liv enormt för det liksom. Folk är puckon.

Precis så är det. Du beskriver bra hur det är med amningen Det är rätt tufft att vara hemma så mkt själv med två barn men oftast går det väldigt bra. Skönt att ni är två hemma då kan du ju vila lite på dagen. Hur har det gått med allt efter förlossningen? Har du läkt någorlunda?
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-11 16:46:52 följande:
    Idag har jag en sån dag!! Nada sömn under natten då hon vägrar att sova! Under dagen ingen sömn heller å hon är som ett plåster! Det är piss väder ute å har en stor hund som måste ut o motioneras å hela lägenheten är fylld av grus nu typ!! Å ammandet är jag heller inget fan av! Ammar konstant känns det som. Men får tänka att det är just som det är såhär!!

Blä för sånna skitdagar! Allt blir lättare när våren kommer. Längtar!!!
  • Plopps80

Miss kaos. Vet hur du har det! Varje gång Ludde bajsar blir det bajs upp i nacken och alla kläder dryper av det.

• Förstaförsökaren26

Då är vi 2 plopps80! :) å kom ihåg man är inte en dålig förälder för att man ventilerar, man är bara människa! Å man orkar inte hur mkt som helst! Kram

• MissKaos

Tvättstugan luktar.. sonen ktånglar med och har gjort lite i byxorna. Gah. Stinker jue!!

Plopps80 skrev 2014-02-11 17:14:17 följande:
    Miss kaos. Vet hur du har det! Varje gång Ludde bajsar blir det bajs upp i nacken och alla kläder dryper av det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft