• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Stämmer bra.

Felinne skrev 2014-02-19 20:05:21 följande:
    Haha. Lite gulligt ändå. Det där att andra tror att de kan hjälpa. (Fast jag är ju själv likadan - försöker genast lösa problem trots att ingen bett mig. Men försöker bli bättre på att vara tyst.)

Hörde förresten idag om att många spyor skulle bero på outvecklad magmun. Jag hade ingen aning om att det kunde bero på det. Vet du om det stämmer?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Gaaah, lilleman har tjorvat till dygnet lite väl mycket. Tvärslocknar vid 18-19 på kvällarna. Vaknar runt 4 och ligger i sängen och pratar och skrattar i timmar innan han kan tänka sig att somna om.

• corky

Här har vi också fått galen dygnsrytm. Alfred vaknar varannan eller varje timme under natten och gnäller och knölar. Småäter eller ska inget alls ha. Hoppas innerligt att det är ett språng som visar sig på det här viset. Jag blir galen av att inte få mer sammanhängande sömn.

• Plopps80

Sarak det låter i mina öron som en underbar dygnsrytm!!! Min dotter har alltid vaknat 04-05 och mig gör det ingenting bara jag får kvällen i lugn och ro. Längtar så tills Ludwig somnar tidigt på kvällen! Nu somnar han mellan 21-23:30 beroende på dagsformen och man får ju ingen egen tid! Jag är van vid att gå upp supertidigt och har ingen nytta av sovmorgon då min dotter går upp i ottan varje dag. Antingen ändrar det där sig eller så är han som min dotter riktigt kvällstrött och morgonpigg. Hon är 6 år nu och sommar 19 och vaknar inte längre 04 men 04:45-06

• MissKaos

Lyx!! Min Elsa sov i sin säng IGEN!! 20-22 vaken och gosa och fes.. somna 23amma 03 amma 6:30 då låg hon och småslumra hos mig till kl 8.

På väg till mammacore via kapahl nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludde bara gnäller idag. Vet inte vad det är. Inte likt honom heller att hålla på så här. Vägrar sova fast han är trött. Lillen skaffar attityd.

• MissKaos

Bajskalas..

Nerspytt /bajsat idag

2heldressar onepice

2 byxor

3 bodys

1'pyjamas

1 mamma.. (2 tröjor bhn och byxor och mina skor)

Inte så mkt idag mao.

..vi har tränat båda vuxna. Sonen har rullat i ngt ute..

Tur som fn nan lever i tvättmaskinåldrn.tänk förr!

• MissKaos

Folk vill ju va snälla bara får ta det så.

Felinne skrev 2014-02-19 20:05:21 följande:
    Haha. Lite gulligt ändå. Det där att andra tror att de kan hjälpa. (Fast jag är ju själv likadan - försöker genast lösa problem trots att ingen bett mig. Men försöker bli bättre på att vara tyst.)

Hörde förresten idag om att många spyor skulle bero på outvecklad magmun. Jag hade ingen aning om att det kunde bero på det. Vet du om det stämmer?

• MissKaos

..och odag i soffan..

Irlais skrev 2014-02-19 20:09:23 följande:
    Din bebis verkar kräkas väldigt mycket mer än min, men för oss hjälper faktiskt dregellapp. Om man har tur lägger han kräket på den istället för över hela sig själv/mig. Men hjälper inte mot de riktigt stora, de hamnar ofelbart på mig eller hans pappa :)

Lillen har varit jätteledsen i några timmar nu. Otröstlig gråt varvat med sömn. Så hemskt, gör verkligen ont i hjärtat. Han verkar lite bättre nu dock...

• Irlais
    MissKaos skrev 2014-02-20 21:30:51 följande:

..och odag i soffan..

Ja kräk i soffan/på soffkuddar har vi här med... Och bröstmjölk som sprutat hejvilt när han släpper taget under amningen.

Här har kräkningarna minskat ordentligt sen första månaderna, hoppas det minskar snart för er också :)