• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Jamil är ju också en kräkis. Har sytt hakklappar av dubbel frotté, alltså en vikt handduk ungefär, och det skyddar lite. Men det går åt kanske tre sådana om dagen utöver att han kräks ned mina kläder (brukar oftast inte byta trots det...) och några ombyten åt sig själv, typ två pyjamaser och tre bodys, något par byxor.

• Plopps80

Har fått sova 8 timmar i sträck i natt!!! Ammade Ludde vid 20-tiden. La mig 21. Pärra tog honom och gav ersättning vid 22 och Ludde stensomnade. Låg bredvid Pärra och ungen sov till 05. Ammade lite snabbt och somnade om till 07 då vi gick upp. Han har alltid sovit bra på nätterna men detta tar priset. Kommer göra så nu att Pärra får ge sista nattmålet med ersättning så får Ludde sova bredvid honom för där luktar det inte mjölk och då sover han ännu längre! Kommer börja med mat om ett par veckor och så blir det ersättning till kvällen. Kommer fortsätta amma men det känns skönt att kunna ge annat. Tycker det är bra om han vänjer sig vid att somna med flaska ist för bröstet då blir det lättare att fasa ut amningen senare.

• moruri

Skönt att få sova många timmar i streck! Douglas har som sagt sovit hela nätterna sedan dag ett. Men vaknar var tredje fjärde timme för mat. Brukar ta natten så får sambon gå upp med dom på morgonen innan han går till skolan och ge de mat så jag får sova själv en extra timme. Min mamma är här i en vecka nu, mysigt och fått massa hjälp med barnen så jag haft tid att måla i gamla lägenheten och fixar barnens rum för fullt, hoppas jag kan bli klar med deras rum i helgen så Ferdinand kan leka mer där inne istället för att hel vardagsrummet ska vara fullt med leksaker man trampar på! I helgen är det en stor barnloppis här i folketspark, ska bli kul! Idag blir det storhandling och loppisrunda efter jag tvättat klart och pojkarna sovit lite! :) sedan ikväll ska jag få hjälp av min kära vän att måla klart gamla lägenheten. Köpte lite vin till oss vi tänkte pimpla medan vi målar ;) första vinet på 2 år!!!! :D det ska då smaka! :D

• MissKaos

Märker med att Elsa sover bättre om det inte luktar mjölk. Somnade när hon åt inatt vaknade rätt snabbt då var klockan 5. Går ju upp 5:20 när jag jobbar så helt ok! . Tror dock vi hade sovit rätt länge innan. Hon somnade 21:30 storebror pussa tills hon vaknade vid 7:15 sen somnade hon igen i babysittern vid 8:30. Nu i vagnen. Vi ska till frissan spännande se hut det går. Brs att hon bajsade innan vi åkte och igår kv. Inget skötbord hos frissan... går ju såklart ändå men gött om man slipper! Sen är det lunch promenad och till bvc! Köpa m fiks hem. Fredag it is!

Belöning för att man har hållit sig i veckan fuskat m en glass bara. Nu ger Olga och lite bättre matvanor resultat tror jag! Känns på byxorna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh nej kram!!

Fy så oroligt.

FiaFunderar skrev 2014-02-21 09:38:26 följande:
    Blir att åka till vc idag med Lisen. Hon har blivit jätterosslig under natten

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2014-02-21 09:38:26 följande:

Blir att åka till vc idag med Lisen. Hon har blivit jätterosslig under natten smile4.gif

Hur går det?
  • MissKaos

2månader idag o växer som planerat.5500gr 60cm.

Ni som bor i gbg villervalla outleten har fått påfyllt igår o idag..

Och endeli i haga.. han blev nästan förolämpad nör jag frågade om jag fick amma. SJÄLVKLART. Dessutom var lunchen så vansinnigt god. Eko och veggo kändes nyttigt.

...innan en halv rockyroad åkte ner i magen..

• Förstaförsökaren26

Idag har vi ammat konstant från kl 7 till nu typ ( håller på i skrivande stund) kan dock inte klaga för idag är det ganska så mysigt när man tittar ut å det spöregnar. Så ut vill vi icke! :)

Hur går det för er Fiafunderar??

Va härligt Misskaos :)

• MissKaos

Elsa lyckades få mjölken att spruta in i sin näsa. Skitbra! Nässpray till snorkråkor...

Helt sjuk vad kladd det blir!

Irlais skrev 2014-02-20 22:01:34 följande:
    Ja kräk i soffan/på soffkuddar har vi här med... Och bröstmjölk som sprutat hejvilt när han släpper taget under amningen.

Här har kräkningarna minskat ordentligt sen första månaderna, hoppas det minskar snart för er också :)