• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Tvättant du med då!

Jag byter om jag blir dränkt...

siolina skrev 2014-02-20 22:23:07 följande:
    Jamil är ju också en kräkis. Har sytt hehakklappar av dubbel frotté, alltså en vikt handduk ungefär, och det skyddar lite. Men det går åt kanske tre sådana om dagen utöver att han kräks ned mina kläder (brukar oftast inte byta trots det...) och några ombyten åt sig själv, typ två pyjamaser och tre bodys, något par byxor.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oh my.. Bajskaos. Tom mina kläder.

Nåja. Jag är rätt nöjd att hon växer trots kräkandet.. tänker på min mormor som bodde på landet m utedass o självdrag inne..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Jag är stenförkyld. Hostar och rasslar. Hoppas hoppas inte bebis drabbas!! Brorsan fick barn igår. Har tagit hand om deras 1,5 åring i över ett dygn nu. Har gått över förväntan, sist jag var barnvakt åt henne kunde jag inte lyfta upp Rasmus utan att hon blev galen av svartsjuka. Än mindre amma. Fick bära runt på båda. Men ganska okej nu alltså, men jag är trött! Hon sov oroligt inatt och jag var rädd att hon skulle vakna och typ ramla ner för trappan. Och så denna hosta.

• MissKaos

Fy sarak! Krya!!

Kollar in för uppdatering från Fia..

• FiaFunderar

Här är jag

Det var inte så allvarligt men jag ville verkligen att en läkare skulle titta på henne.

Hon har ju som ni vet inte gått upp så mycket i vikt och jag blir lite nervös när hon blivit så förkyld och dålig i magen.

Inatt kom det även hosta och slem i halsen på henne.

Vi fick åka in till barnakuten och när vi var där så gjorde de massa tester och de lyssnade på hjärta och lungor osv.

Det roliga var att Lisen var i sitt esse och "sprang" typ marathon med armar och ben och skrattade så hon kiknade åt läkaren och sköterskan.

De sa: Jaa hon är ju pigg i alla fall! Så flinade de lite.

Nästan så man skämdes och ville förklara att hon verkade mer sjuk för typ 2 timmar sedan

Men hon fick inhalera lite adrenalin och sen fick vi gå upp en våning och hälsa på min bästa kompis som hade fött sin dotter 5 timmar tidigare

Inget RS-Virus

Lite hostig och slemmigt är det men hon är skapligt pigg och äter bra igen.

• Tuttiluttan

Liten sover gott här hemma i sin egen säng ca 7-7,5h i streck! Hon sover som en stock men jag vaknar ändå o måste kolla till henne.. Har fått en sån nojja om PSD.. Jag får ingen direkt ro i kroppen om nätterna.. :-/

Vet att ngr av er traderar en massa! De är inte så att ngn av er har kläder från me & i? Jag har fått dille på deras kläder Hade ett party här hemma förra veckan, skulle vilja ha sååå mycket, men med mammapenning kan man ju inte köpa mer än ett plagg, priserna är ju galet maffiga :-O

Har hittat lite på Tradera som är påväg hem till oss

• Felinne
    MissKaos skrev 2014-02-21 15:10:46 följande:

2månader idag o växer som planerat.5500gr 60cm.

Ni som bor i gbg villervalla outleten har fått påfyllt igår o idag..

Och endeli i haga.. han blev nästan förolämpad nör jag frågade om jag fick amma. SJÄLVKLART. Dessutom var lunchen så vansinnigt god. Eko och veggo kändes nyttigt.

...innan en halv rockyroad åkte ner i magen..

Tänkte lite på det här med att amma på "offentliga" platser nu när jag läste att du hade frågat om du fick amma. Är det någon som vet vad säger svensk lagstiftning om det? Har tex restauranger rätt till att hindra mig från att amma mitt barn?

Själv skulle jag inte ens komma på tanken att fråga någon annan OM det var okej om jag gav mitt barn mat. Bara kolla om det fanns någon stans mer avskilt för oss för vår egen skull. Jag menar verkligen inte det här som något påhopp mot dig MK. Jag blev bara så förvånad över att du skrev att du frågat om lov. Känner mig lite dum för jag trodde faktiskt inte att folk frågade om det.

Låter som bra käk där för övrigt. Får gå dit och testa någon dag. :)
  • MissKaos

Har ett set som evt kan vara till salu

Inboxa isf.

Tuttiluttan skrev 2014-02-21 22:59:12 följande:
    Liten sover gott här hemma i sin egen säng ca 7-7,5h i streck! Hon sover som en stock men jag vaknar ändå o måste kolla till henne.. Har fått en sån nojja om PSD.. Jag får ingen direkt ro i kroppen om nätterna.. :-/

Vet att ngr av er traderar en massa! De är inte så att ngn av er har kläder från me & i? Jag har fått dille på deras kläder Hade ett party här hemma förra veckan, skulle vilja ha sååå mycket, men med mammapenning kan man ju inte köpa mer än ett plagg, priserna är ju galet maffiga :-O

Har hittat lite på Tradera som är påväg hem till oss

• MissKaos

Säger dom nej vilket dom gör på vissa ställen vilm jag inte gynna dom. Då går jag. Vissa säger till när man ammar. Bättre veta innan isf!

Felinne skrev 2014-02-22 05:39:24 följande:
    Tänkte lite på det här med att amma på "offentliga" platser nu när jag läste att du hade frågat om du fick amma. Är det någon som vet vad säger svensk lagstiftning om det? Har tex restauranger rätt till att hindra mig från att amma mitt barn?

Själv skulle jag inte ens komma på tanken att fråga någon annan OM det var okej om jag gav mitt barn mat. Bara kolla om det fanns någon stans mer avskilt för oss för vår egen skull. Jag menar verkligen inte det här som något påhopp mot dig MK. Jag blev bara så förvånad över att du skrev att du frågat om lov. Känner mig lite dum för jag trodde faktiskt inte att folk frågade om det.

Låter som bra käk där för övrigt. Får gå dit och testa någon dag. :)